گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک مسکن در همایش رونمایی از سند چشم‌انداز بانک مسکن ۱۴۰۰ و گردهمایی شورای هماهنگی مدیران ستادی بانک، مهم‌ترین دستاوردهای ۴ سال اخیر این بانک را تشریح کرد.به گزارش روابط‌عمومی بانک‌مسکن، محمد‌هاشم بت‌شکن در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیات‌مدیره و مدیران ستادی بانک مسکن برگزار شد، با تشریح اقدامات مثبت انجام‌شده در بانک مسکن طی ٤ سال گذشته گفت: بانک مسکن پس از طی یک دوره چهارساله فشار کاری مضاعف ناشی از اجرای طرح مسکن مهر در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۸۸ و تبدیل شدن به یک بانک کارگزار و سپس دوره دوم چهار ساله یعنی دوره‌ای توام با چالش، التهاب و تخریب ناشی از فعالیت‌های ناصحیح ارزی به بهانه غیر‌تحریمی بودن بانک، طی ٤ سال اخیر، اکنون در ریل اصلی فعالیت ۸۰ ساله خود قرار گرفته است.

بت‌شکن ادامه داد: انضباط پولی، ساماندهی منابع مالی و تبدیل کلیه اضافه برداشت‌های مسکن مهر به خطوط اعتباری بلندمدت، طراحی انواع محصولات مبتنی‌بر رژیم پس‌انداز از جمله راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن یکم، هشت‌برابر کردن قدرت خرید متقاضیان مسکن، پرداخت ۵۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر و فروش اقساطی بالغ‌بر یک میلیون و۷۶۰ هزار واحد مسکونی به مبلغ ۳۹ هزار میلیارد تومان و... از مهم‌ترین دستاوردهای استراتژیک بانک طی دوره چهار ساله گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ بانک با تجهیز بالغ‌بر ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع و اعطای بالغ‌بر ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید به تامین مالی بیش از ۵۶۰ هزار واحد مسکونی پرداخت. همچنین در سه ماه‌ اول امسال با اعطای بالغ‌بر ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید نقش موثری در پرداخت تسهیلات در بخش مسکن داشته است. عملیاتی‌شدن پیشنهادهای جدید بانک در راستای بهره‌مندی از امکان تجمیع تسهیلات تعهدی با تسهیلات بدون سپرده پس از تصویب شورای پول و اعتبار، افزایش سقف سپرده تسهیلات بدون سپرده زوجین از محل اوراق حق‌تقدم تسهیلات تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان و تسهیلات جعاله تا ۲۰ میلیون تومان و همچنین تجهیزمنابع بانک و ارتقای آن به قریب به ۶۰ هزار میلیارد تومان، افتتاح بالغ‌بر ۱۸۵ هزار فقره تسهیلات در صندوق یکم و تجهیز منابع به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان در این صندوق، اخذ مجوز استخدام ۵۴۰ نفربرای تامین نیروی انسانی موردنیاز و... از مهم‌ترین نتایج عملکردی بانک مسکن در ۳ ماه اول سال‌جاری است.