ایرنا- رییس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک ایران گفت: تا پایان اجرای برنامه چهارم توسعه‌ ۱۰هزار روستای کشور از خدمات این بانک در دفاتر ICT روستایی بهره‌مند می‌شوند. محمود افضلی بابیان این مطلب افزود: تا پایان امسال‌ ۲۵۰۰روستا در کشور زیر پوشش خدمات پست بانک قرار می‌گیرند.

وی هدف از راه‌اندازی این دفاتر را ارائه خدمات بانکی به روستاییان و گسترش «خرده بانکداری» در کشور اعلام کرد.

وی افزود: دولت معتقد است که مردم عادی به خدمات بانکی دسترسی کامل ندارند و نظام موجود بانک‌ها در خدمت بخش‌های کلان و تجاری است.

مدیرعامل پست بانک گفت: یکی از دلایل محرومیت روستاها این است که منابع اندک روستاییان در این مناطق وارد چرخه سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

وی اضافه کرد: پس‌انداز کوچک روستاییان توسط پست بانک جمع‌آوری و در همان روستا سرمایه‌گذاری می‌شود.

افضلی گفت: هیچ منطقه‌ای توسعه نمی‌یابد مگر نظام بانکی و پولی پیشرفته داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و اداری و مالی استاندار کرمان هم در این مراسم گفت: جهت‌دهی دولت این است که افتتاح طرح‌ها در بین توده‌های مردم و از جمله روستاها صورت بگیرد.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: سیاست جدید مدیریت استان کرمان رفع محرومیت، ارائه خدمات و گسترش فعالیت‌های جمعی است.

وی رویکرد پست بانک را برای تجهیز منابع مالی خرد بسیار با اهمیت خواند.

معاون استاندار کرمان گفت: تجهیز این منابع بیش از منابع کلان در فرآیند توسعه موثر است.

مدیرکل اداره پست بانک استان کرمان هم در این مراسم گفت: تا پایان اجرای برنامه چهارم توسعه بیش از ۳۰۰روستا در این استان از خدمات پست بانک بهره‌مند خواهند شد.

محمود شیردل شمار آبادی‌های با بیش از یکصد خانوار در استان کرمان را ۴۲۶آبادی بیان کرد و افزود: از این تعداد، در ۳۵۵ آبادی هیچ شعبه بانکی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۹۱۰هزار نفر از مردم کرمان در روستاها زندگی می‌کنند، گفت:‌ ۸۳درصد این جمعیت هیچ شعبه بانکی ندارند.

وی حضور پست بانک در روستاها را ضروری دانست و افزود: ایجاد مجرای مالی از روستا به شهر مقدمه‌ای برای حضور سایر دستگاه‌ها در روستا است.

مدیر کل اداره پست بانک استان کرمان گفت: نیروی انسانی و منابع دفاتر خدمات بانکی این اداره در روستاها متعلق به ساکنان آنها است. وی همچنین گفت: امروز خدمات بانکی پست بانک در ۲۰روستای شهر کرمان و ۳۲روستای سایر شهرستان‌های این استان راه‌اندازی شد.

شیردل اعلام کرد: دفاتر خدمات بانکی پست بانک در روستاهای استان کرمان تا پایان امسال به یکصد دفتر می‌رسد.