فروزنده: می‌توان در تصمیم‌گیری‌ها به جای استفاده از روش استقراء از روش قیاس استفاده کرد
نظام بانکی کشور در ۷- ۸ ماه اخیر به دلیل برخی سیاست‌ها به وضعیت جدیدی وارد شده‌است که دوران طوفانی است و امیدواریم اقتصاد کشور در زمینه بانکی به وضعیت قابل قبولی دست یابد

خبرگزاری فارس- رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به سیاست‌های تعدیل نرخ سود بانکی گفت: نظام بانکی کشور یک دوران توفانی را سپری می‌کند.
محمد فروزنده در مراسم معارفه عبدالناصر همتی مدیر عامل جدید موسسه مالی و اعتباری بنیاد در جمع مدیران این موسسه اظهار داشت: تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته موسسه مالی و اعتباری بنیاد را به سطحی رسانده که می‌تواند پایه‌ای برای انجام کارهای بزرگ در آینده باشد.
وی با بیان اینکه طی 7 سال گذشته شاهد شکوفایی بنیاد در ابعاد مختلف بوده است، افزود: این وضعیت جدای 7- 8 ماهی است که مجموعه بانک‌ها به دلیل اعمال برخی سیاست‌ها دچار آن شده‌اند.
فروزنده با اشاره به سیاست‌های کاهش نرخ سود، تصریح کرد: این دوران توفانی است و امیدواریم موسسه مالی و اعتباری بنیاد و سایر موسسات آن را به خوبی سپری کنند تا اقتصاد کشور در زمینه بانکی به وضعیت قابل قبولی دست یابد.
رییس بنیاد مستضعفان گفت: چالش‌ها و اختلاف‌نظر‌های موجود میان صاحب‌نظران زمینه خوبی برای اتخاذ تصمیمات درست فراهم می‌آورد هرچند می‌توان برای تصمیم‌گیری‌ها به جای استفاده از روش استقرا از روش قیاس استفاده کرد.
فروزنده گفت: اتخاذ تصمیم از روش استقرا می‌تواند به نتیجه برسد اما نباید به سقوط و شکست بینجامد.
وی ضمن قدردانی از نیروی انسانی موسسه مالی و اعتباری بنیاد، یادآور شد: من سه دوره ابقای هیات مدیره را تمدید کردم و این به دلیل اعتمادم به همکاران خود در موسسه بود.
فروزنده افزود: دکتر شیوا در دوره طولانی حضورشان در موسسه با جدیت و کوشش شرایط خوبی را برای هدایت موسسه به وجود آوردند.
وی ادامه داد: اگر سیاست‌هایی را که خارج از موسسات مالی و اعتباری اعمال می‌شود را کنار بگذاریم، موسسه مالی و اعتباری بنیاد جزو موسسات خوب کشور است.
فروزنده در ادامه به معرفی عبدالناصر همتی مدیر عامل جدید موسسه مالی و اعتباری بنیاد پرداخت و افزود: دکتر همتی را در بیمه مرکزی شناختم و ایشان را فردی مثبت، کارآمد و توسعه‌طلب می‌دانم. وی ادامه داد: ایشان در بیمه مرکزی برای رشد و توسعه مجموعه تحت مدیریتشان تلاش کردند و اکنون ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که باید با توسعه و اتخاذ برنامه‌های انبساطی به کمک نظام بانکی کشور برویم.
وی خاطرنشان کرد: موسسه مالی و اعتباری بنیاد در گذشته در راستای خدمت ‌رسانی به مستضعفان و جانبازان کارهای خوبی را انجام داد و اکنون با جدا شدن خدمات مربوط به جانبازان باید بتواند در ارتقای زندگی سطح محرومان موثر باشد.
فروزنده دو عنصر صداقت و وفاداری را لازمه ارتباط متقابل مدیریت و مجموعه عنوان و ابراز امیدواری کرد موسسه مالی و اعتباری بنیاد با اعتماد متقابل مجموعه و مدیریت به اهداف بلندی دست یابد.