گروه بنگاه‌ها - مدیر امور فناوری اطلاعات بانک مسکن با بیان اینکه انتقال وجه از دستگاه‌های ATM، اینترنت و داخل شعب، آنی است گفت: تنها موضوع جدید این است که تسویه خرید از کارتخوان فروشگاه‌ها برای فروشنده دو ساعت طول می‌کشد. ساسان شیردل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص شبهه ایجاد شده در خصوص انتقال آنی‌ کارت به کارت‌ پول اظهار کرد: انتقال وجه هر بانکی در شبکه پایانه‌‌های فروشگاهی خود آن بانک انجام می شد و در حال حاضر هم وجود دارد.

وی ادامه داد: این موضوع به آن معنی است که روی دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی نمی‌توانید از حساب بانک مسکن به حسابی غیر از این بانک، پول واریز کنید.

وی تاکید کرد: انتقال وجه از دستگاه‌های ATM و اینترنت و داخل شعب آنی انجام می‌شود و تغییری نکرده است.

شیردل ادامه داد: تنها موردی که مطرح است به شبکه «شاپرک» مرتبط است.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک مسکن اضافه کرد: ارزیابی من این است که به دلیل حجم بالای تراکنش و برای اینکه شبکه پایدار شود تسویه‌ حساب با آن فروشگاه دو ساعت طول می‌کشد.

شیردل گفت: دو ساعت به دو ساعت بودن تسویه حساب برای فروشنده‌ها به مردم عادی که اقدام به خرید یا انتقال کارت به کارت وجه می‌کنند، مربوط نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مزایا و معایب این موضوع را باید بانک مرکزی اعلام کند اما ارزیابی ما این است که این مشکل نیز برطرف خواهد شد، گفت: خریداری که اقدام به خرید از دستگاه پوز می‌کند به طور آنی از حساب خریدار کسر می‌شود، اما دو ساعت دیگر به حساب فروشنده واریز می‌شود و می‌تواند تسویه کند.