گروه بازار پول- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که مرکز آمار در چند سال اخیر به سمت ارائه آمار واقعی از مسائل اقتصادی حرکت کرده است، گفت: آمارهای اقتصادی مرکز آمار هم‌اکنون واقعی‌تر از آمارهای بانک مرکزی هستند، اما باز هم تا رسیدن به آمار واقعی و قابل استناد فاصله داریم.

محمدرضا خباز تلاش مرکز آمار برای ارائه آمار نزدیک به واقعیت درباره مسائل اقتصادی را قابل تقدیر خواند و گفت: از زمان حضور عادل آذر در مدیریت مرکز آمار ایران، آمارهایی که این مرکز ارائه می‌دهد واقعی‌تر شده‌اند.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مقایسه آمارهایی که ماهانه از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی به نمایندگان ارائه می‌شود، آمارهای مرکز آمار به واقعیت نزدیک‌تر است و آمارهای بانک مرکزی همچنان با مشاهده‌های نمایندگان و کارشناسان اقتصادی فاصله دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان این که تفاوت در میان آمار این دو نهاد موجب بی‌اعتمادی در میان مردم در رویارویی با آمارهای اقتصادی کشور می‌شود، تاکید کرد: نهادهای متولی آمار باید با کنار گذاشتن مصلحت‌سنجی‌ها و خردنگری‌ها به سمت ارائه آماری بروند که نهایت دقت و امانت‌داری در ارائه آن رعایت شده باشد و تصمیم‌گیران نظام جمهوری اسلامی بتوانند با اعتماد کامل این آمارها را اساس تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهند.