جلسه ویژه کمیسیون اقتصادی درباره اختلاس بانکی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، اختلاس در یکی از بانک‌ها را تاسف‌بار خواند و گفت: حجم بالای مبالغ اختلاس شده از این بانک، نشانه‌ای از وجود دست‌های پشت پرده‌ای برای فراهم کردن شرایط انجام این اختلاس بوده است. «ارسلان فتحی‌پور» در گفت‌وگو با خبر خانه ملت گفت: اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی در شبکه بانکی، خبر ناگوار و تاسف‌برانگیزی است. نماینده مردم کلیبر، هوراند، خداآفرین و آبش‌احمد در مجلس شورای اسلامی افزود: اختلاس چنین مبلغ بزرگی از یکی از بانک‌های کشور گویای دست‌های پشت پرده در این بانک و فراهم کردن مقدمات انجام چنین اختلاسی است.

به گفته وی چگونه است که با وجود تاکیدهای مکرر و مستمر رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، چنین اختلاس بزرگی در شبکه بانکی کشور رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه اختلاس از منابع بانکی کشور و با چنین حجم بالایی نگران‌کننده و تاسف‌بار است، گفت: وضعیت تاسف‌باری است که در سال گذشته تنها برای دو هزار میلیارد تومان اعتبار مترو، بین دولت، مجلس و شهرداری بحت و جدل مفصلی شد و حال فرد یا افرادی به راحتی خیلی بیشتر از این مبلغ را از بانکی اختلاس کرده‌اند.

فتحی‌پور افزود: با مبلغ اختلاس شده، دولت به راحتی می‌توانست برای یک میلیون نفر از جوانان بیکار کشور، شغل ایجاد کند؛ ولی این مبلغ به راحتی در جیب عده‌ای رفته است و دستگاه‌های نظارتی در این باره سکوت کرده‌اند.

وی اختلاس انجام شده را ضربه مهلکی بر پیکره اقتصاد کشور خواند و گفت: چگونه است که با وجود تاکیدهای مکرر و مستمر رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، چنین اختلاس بزرگی در شبکه بانکی کشور رخ می‌دهد. فتحی‌پور تاکید کرد: مبلغ اختلاس شده، مبلغ اندک و ناچیزی نیست و این موضوع و دست‌های پشت پرده این اختلاس باید از سوی دستگاه‌های ناظری همچون سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه به‌طور جدی پیگیری شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس به‌زودی و در هفته‌های آینده بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهد و از مسوولان مربوط و بانک مرکزی برای توضیح چگونگی انجام این اختلاس توضیح می‌خواهد.