گروه بنگاه‌ها- شرکت تعاونی اعتبار گروه صنعتی ایران‌خودرو، در ششمین جشنواره تعاونی‌های برتر، برای چهارمین بار متوالی به عنوان تعاونی برتر استان تهران معرفی و موفق به کسب لوح تقدیر و تندیس افتخار شد. به گزارش اداره ارتباطات شرکت تعاونی اعتبار ایران‌خودرو، دکتر علی اکبر راثی، مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر افزود: موفقیت یاد شده در آستانه هفته دولت و مقارن با هفته تعاون، در ششمین جشنواره تعاونی‌های برتر استانی کسب شده ولوح تقدیر و تندیس افتخار توسط مسوولان اداره کل تعاون استان تهران به این تعاونی اهدا شد.

وی در خصوص ملاک‌های انتخاب تعاونی‌های برتر در این جشنواره تصریح کرد: استفاده بهینه از سرمایه شرکت، رعایت اصول و ارزش‌های تعاون به همراه رعایت قوانین و مقررات مربوطه، همچنین تکریم اعضا و مشتریان همراه با توزیع متناسب درآمد و توسعه اشتغال، بهره‌گیری از روش‌های نوین مدیریتی از جمله ملاک‌های انتخاب تعاونی برتر در این دوره بود.

مدیر عامل تعاونی اعتبار گروه صنعتی ایران خودرو، اهداف جشنواره تعاونی‌های برتر را توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، معرفی توانمندی‌های بخش تعاون، ارج نهادن به تلاش‌های فعالان این بخش همراه با ارائه الگوهای موفق تعاونی جهت توسعه و ارتقای کارآفرینی، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای خانواده بزرگ تعاون توصیف کرد.

وی با بیان اینکه تعاونی اعتبار ایران خودرو از سال ۸۲ با سرمایه ۲۰ میلیون ریال تاسیس شده است، اظهار کرد: این تعاونی اکنون بیش از ۳۷ هزار عضو و ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه دارد و رشد و توسعه خدمات به اعضا و سهامداران و نیز توسعه و تداوم اشتغال و کارآفرینی را در سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

ایشان تبدیل و ارتقای این تعاونی به موسسه مالی و اعتبار را مهم‌ترین هدف شرکت ذکر کرد و افزود: در حال حاضر در مرحله اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی هستیم.

دکتر راثی در پایان از تمامی سهامداران، سپرده‌گذاران، اعضا و مدیران و کارکنان تعاونی که با همکاری همدلی و حضور گرم و صمیمی خود زمینه‌های کسب این موفقیت بزرگ را فراهم کردند، تقدیر و تشکر نمود.

تعاونی اعتبار ایران‌خودرو، قبلا در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور طی سال‌های ۸۵ ،۸۷، و ۸۸ موفق به احراز رتبه برتر استانی، ملی و کشوری شده است.