فارس- نایب رییس اول شورای اصناف کشور از ایجاد نخستین بانک اصناف پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: به‌زودی بانک اصناف در کشور شکل می‌گیرد. جلال‌الدین محمدشکریه تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری اصناف به عنوان یک شرکت ملی که بتواند تنظیم بازار که در آینده نزدیک به اصناف واگذار می‌شود، را مدیریت، مهندسی و اداره کند، شرکت بیمه اصناف و بانک اصناف است که ضرورت ایجاد آن احساس می‌شود.

رییس اصناف رشت افزود: وقتی بانک اصناف تاسیس شود باید در کنار آن شرکت بیمه نیز وجود داشته باشد و امیدواریم به‌زودی مصوبه نهایی هیات عالی نظارت را برای پذیره‌نویسی بگیریم.

این مسوول با بیان اینکه ثبت نام بانک اصناف انجام شده، بیان داشت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ایجاد و شکل‌گیری بانک اصناف کشور به عنوان یک منبع اقتصادی بزرگ که سرمایه آن از اصناف است و می‌تواند اصناف را پشتیبانی کند، باشیم و این امر در دستور کار قرار دارد.

نایب رییس اول شورای اصناف کشور ایجاد بانک اصناف را ضرورت خواند و عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به روند رو به رشدی که در واگذاری امور به اصناف وجود دارد، ایجاد یک بنگاه مالی مقتدر که بتواند اصناف را در بخش‌های تولید، توزیع خدمات و خدمات فنی پشتیبانی کند، احساس می‌شود.