رشد دوباره قیمت سکه با افزایش قیمت جهانی طلا

گروه بازار پول_ با افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی قیمت سکه با وجود افت روز‌های قبل، با ۳۰۰۰ تومان افزایش تا ۵۶۸ هزار تومان بالا رفت. در عین حال قیمت دلار آمریکا در بازار به دنبال افزایش ۳۵ تومانی قیمت یورو، تا ۱۲۳۰ تومان بالا رفت. بازار ارز روز گذشته شاهد افزایش قیمت اغلب ارزها بود. در عین حال قیمت دلار مرجع نسبت به روز سه‌شنبه تغییری نداشت. در بازار‌های جهانی ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا تا ۳۸۱۸/۱ بالا رفت. در همین حال قیمت طلا در بازار‌های جهانی با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شد. بازار سکه

دیروز علاوه بر سکه بهار آزادی، قیمت نیم سکه نیز با ۲۰۰۰ تومان افزایش تا ۲۶۷ هزار تومان بالا رفت. در عوض قیمت سکه طرح قدیم و ربع سکه بدون تغییر به ترتیب ۵۹۰هزار تومان و ۱۴۵ هزار تومان فروخته شدند. در بازار طلا همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار با ۳۰۰۰ تومان افزایش به ۲۱۶ هزار تومان رسید. در این راستا قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون اجرت ساخت با ۷۰۰ تومان افزایش از ۴۹ هزار تومان بالاتر رفت.

سکه‌های دولتی

قیمت سکه‌های دولتی همچنان در راستای افزایش قیمت جهانی طلا گران‌تر شدند. سکه بهار آزادی ۱۰۴۰ تومان گران شده و به نرخ ۵۴۷ هزار و ۴۰ تومان فروخته شد. بانک مرکزی بر قیمت‌های نیم سکه و ربع سکه هر یک ۵۲۰ تومان افزود و به ترتیب قیمت‌های آنها را ۲۵۳ هزار و ۲۴۰ تومان و همچنین ۱۳۶ هزار و ۷۶۰ تومان تعیین کرد. در بانک مرکزی قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر ۷۱ هزار و ۷۶۰ تومان اعلام شد.

بازار ارز

دلار آمریکا دیروز با وجود تثبیت قیمت آن در محدوده ۱۲۳۰ تومان، در برخی نقاط تا نرخ ۱۲۴۰ تومان نیز اعلام شد. قیمت درهم امارات روز گذشته ۳۳۸ تومان بود. بر این پایه در ساعات اولیه بازار، قیمت دلار تا حد ۱۲۴۰ هم تقاضا داشت.

یورو در بازار‌های جهانی در مقابل دلار آمریکا تقویت شد و از این رو قیمت آن در بازار داخلی با ۳۵ تومان افزایش تا ۱۷۰۰ تومان بالا رفت. نرخ پوند انگلیس هم در بازار دیروز ۵ تومان گران شد و به ۱۹۴۵ تومان رسید.

در بازار دیروز ریال عربستان با ۸ تومان و دلار کانادا و استرالیا هر یک با ۵ تومان افزایش به ترتیب ۳۴۰ تومان ، ۱۲۱۵ تومان و ۱۲۴۵ تومان فروخته شدند.

قیمت طلا جهانی

روز گذشته قیمت طلا در بازار‌های جهانی بین ۱۶۶۴ تا ۱۶۹۳ دلار در نوسان بود اما تا ساعت ۳۰/۱۸ به وقت تهران به ۱۶۸۰ دلار رسید.