گروه بنگاه‌ها - پروژه نصب و راه‌اندازی ۲۰.۰۰۰ دستگاه پایانه فروش (POS) بانک تات که عملیات اجرایی آن از تاریخ ۲۵/۳/۱۳۹۰ آغاز شده بود، با موفقیت کامل در تاریخ ۲۴/۷/۱۳۹۰ به پایان رسید. در طول این مدت، شرکت تجارت الکترونیکی تات موفق شد روزانه ۲۰۴ دستگاه پایانه فروش را نصب و راه‌اندازی کند.

بر اساس این گزارش، ۶۰ درصد کل دستگاه‌های نصب شده در مراکز خرید و شبکه‌های داد و ستد مناطق ۲۲ گانه تهران نصب، راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. همچنین استان‌های خراسان، البرز، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان و فارس به ترتیب ۱۴، ۸، ۴، ۵/۳، ۲ و ۵/۱ درصد از دستگاه‌های پایانه فروش بانک تات را به خود اختصاص دادند.

استان‌های قزوین، گیلان، مازندران، کرمان، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و همدان نیز تا سقف تعهدات پروژه مصوب دستگاه‌های پایانه فروش را به خود اختصاص دادند.

به گزارش امور روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، هدف از نصب و راه‌اندازی پایانه‌های فروش (POS) بانک تات، در مراکز خرید و شبکه‌های داد و ستد، جلوگیری از حمل پول و اتلاف وقت، کاهش ترددهای غیرضروری، فراهم نمودن دسترسی عمومی به خدمات نوین بانکی و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از پول الکترونیکی می‌باشد.