جزئیات بیمه قسطی موتورسیکلت‌سواران از 10 آبان با 20 درصد تخفیف

مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به اینکه از ۱۰ آبان ماه صاحبان موتورسیکلت می‌توانند بیمه‌نامه این وسیله نقلیه را خریداری کنند، گفت: ۲۵ درصد حق بیمه‌ها نقد و باقیمانده در سه قسط ماهانه متوالی اخذ می‌شود. جواد سهامیان مقدم درگفت‌وگو با فارس با اشاره به نهایی شدن مذاکرات صندوق تامین خسارت بدنی و بیمه ایران در رابطه با بیمه موتورسواران کل کشور، اظهارکرد: با توجه به اینکه حجم زیادی از موتورسواران کشور فاقد بیمه‌نامه بوده و در زمان بروز حادثه با مشکلات بسیاری از جمله ناتوانی در پرداخت دیه و خسارت مواجه می‌شوند، این شرکت بیمه با انعقاد بیمه‌نامه موتورسواران درصدد کاهش مشکلات مربوطه اقدام کرده است. وی در ادامه افزود: براساس تفاهم‌نامه این شرکت بیمه با صندوق تأمین خسارت بدنی از ۱۰ آبان ماه کلیه دارندگان موتورسیکلت می‌توانند به واحد‌های مختلف شرکت سهامی بیمه ایران مراجعه و بیمه‌نامه شخص ثالث خود را خریداری کنند.

سهامیان مقدم ضمن بیان این مطلب که برای رفاه حال مردم در زمان خریداری بیمه نامه مذکور ۲۰ درصد تخفیف نیز در نظر گرفته شده است، گفت: براساس این قرارداد حق بیمه‌های مصوب موتورسیکلت هر میزان که باشد در زمان فروش فقط ۸۰ درصد لحاظ و دارای ۲۰ درصد تخفیف خواهد شد. به گفته این مقام مسوول در بیمه ایران، البته در این مسیر ۲۵ درصد حق بیمه‌ها نقد و باقیمانده مبالغ را در سه قسط ماهانه متوالی با دریافت چک معتبر از مشتریان اخذ می‌کنیم.

وی در خصوص موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه نیز افزود: طبق قانون بیمه شخص ثالث کسانی که فاقد بیمه‌نامه هستند باید حق بیمه اضافی را به صندوق تامین خسارت بدنی پرداخت کنند که این امر نیز در بیمه نامه مذکور می‌توانند تا ۱۰ ماه پس از صدور بیمه‌نامه به صندوق پرداخت شود. سهامیان مقدم اضافه کرد: براین اساس جرایم نداشتن بیمه‌نامه تا ۱۰ ماه پس از صدور بیمه‌نامه دریافت می‌شود.

مدیرعامل بیمه ایران به خریداران بیمه‌نامه موتورسیکلت توصیه کرد با توجه به آنکه هر زمان حادثه موتورسیکلت سواران را تهدید می‌کند از این فرصت که در مرحله اول حدود ۶ ماه است از۲۰ درصد تخفیف استفاده کرده و در اسرع وقت اقدام به خریداری کنند. وی با اشاره به اینکه قرارداد مذکور فعلا برای ۶ ماه منعقد شده است، گفت: به واسطه آنکه پرداخت جرایم در فرصت ۱۰ ماه منظورشده و شرکت بیمه باید مبالغ مربوطه را به صندوق ارائه نماید، مصوب شده که اگر مورد خاصی به وجود نیاید این قرارداد در ۶ ماه بعد از آن نیز

تمدید شود.