گروه بنگاه‌ها- در نخستین دوره فرآیند ارزیابی سراسری جایزه مدیریت سلامت اداری کشور که از سوی وزارت دادگستری برگزار شد، برخی از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه موفق به دریافت جایزه مدیریت سلامت اداری شدند که از جمله این موسسات می‌توان به بانک ملت، بانک انصار و بیمه ایران اشاره کرد: انصار برترین بنگاه اقتصادی در مدیریت سلامت اداری معرفی شد

در این جشنواره بانک انصار به عنوان برترین بنگاه اقتصادی در مدیریت سلامت اداری معرفی و برگزیده شد و آیت ا... ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار به عنوان منتخب برتر، دیدگاه‌های خود را پیرامون سلامت اداری ارائه کرد.

مدیرعامل بانک انصار در بخشی از سخنان خود گفت: بانک انصار به عنوان یک فعال اقتصادی درعرصه بانکی اهتمام ویژه‌ای به مقوله سلامت اداری دارد و این امر نشات گرفته از منویات مقام معظم رهبری است که در فرمان هشت ماده‌ای معظم له در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی متبلور شده و بیانگر جایگاه ویژه موضوع سلامت اداری است.

آیت ا... ابراهیمی با اشاره به تدوین قانون و مقررات و آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اجرایی در حوزه سلامت اداری، افزود: برای رسیدن به سلامت جامع اداری، موضوع نظارت باید تبدیل به یک فرهنگ رفتاری شود. خوشبختانه بانک انصار در این راستا زیرساخت‌های متعدد و مکمل‌های خوبی ایجاد کرده است.

وی گفت: طراحی نظام راهبری بر اساس اصول حاکمیت شرکتی، طراحی و استقرار نظام کنترل‌های داخلی بر اساس مدل چارچوب یکپارچه با هدف حصول اطمینان نسبی از ارتقای سطح کارآیی و اثربخشی عملیات بانک، طراحی و مدل سازی و استقرار سامانه مدیریت ریسک بر اساس مدل چارچوب یکپارچه، ایجاد نظام موثر مدیریت منابع انسانی، استفاده از مکانیزم‌های ارزش‌آفرین و شاخص‌های سنجش سلامت سازمان در همه سطوح سازمانی بانک، راه‌اندازی کمیته فقهی در بانک برای تطبیق خدمات ارائه شده با معیارهای شرعی و ایجاد نظام سنجش رضایت مندی مشتریان و ایجاد کانال‌های ارتباطی متعدد و موثر برای ارتباط مشتریان و کارکنان از طریق سامانه‌های الکترونیکی از جمله اقدامات زیرساختی بانک انصار در رابطه با ارتقای سطح سلامت اداری است. بانک انصار به عنوان یازدهمین بانک خصوصی کشور در خرداد ماه سال ۱۳۸۹فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با ارائه انواع خدمات نوین بانکی در بیش از ۶۰۰ شعبه و ۷۵ باجه به دنبال انجام فعالیت‌های بانکی در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین شده است

بیمه ایران «جایزه مدیریت سلامت اداری» گرفت

شرکت سهامی بیمه ایران نیز به دلیل عملکرد مناسب در شاخص‌های رهبری و کارکنان، حائز دریافت «جایزه مدیریت سلامت اداری» شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران؛ در نخستین دوره فرآیند ارزیابی سراسری جایزه مدیریت سلامت اداری کشور که وزارت دادگستری مسوولیت آن را برعهده دارد عملکرد ۵۰ دستگاه اعم از وزارتخانه، سازمان و شرکت مورد ارزیابی قرارگرفت.

براساس این گزارش، کارشناسان وزارت دادگستری عملکرد این دستگاه‌ها را در شاخص‌های سلامت حوزه رهبری و اداری، فرآیندهای سازمانی و فرآیند سلامت اداری کارکنان ارزیابی کردند.

همچنین توجه به زیر ساخت‌ها و رشد و آموزش کارکنان از سوی مدیریت این دستگاه‌ها مورد بررسی مسوولان برگزارکننده قرار گرفت و درپایان۱۰ مجموعه از جمله «شرکت سهامی بیمه ایران» به عنوان دستگاه برتر برگزیده و جایزه گرفتند.

درمراسم اعطای جوایز دستگاه‌های برتر که چهارشنبه گذشته و‌ طی مراسمی باشکوه درسالن شهید بهشتی قوه قضائیه برگزار شد دکتر نوروز کهزادی معاون اداری و مالی قوه قضائیه، دکترکاظمی دبیر کنوانسیون مبارزه با فساد اداری دولت و جمع کثیری از مسوولان کشوری و لشگری حضور داشتند.

درحاشیه این مراسم همچنین نمایشگاه جانبی نیز برپا و دستگاه‌های برتر تازه‌ترین دستاوردهای خود در این ارتباط را به معرض نمایش عموم گذاشتند.

بانک ملت جزو شرکت‌های پیشرو در زمینه مدیریت سلامت اداری

وزارت دادگستری در فرآیند ارزیابی جایزه مدیریت سلامت اداری کشور، بانک ملت را هم به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه انتخاب کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در نخستین جشنواره مدیریت سلامت اداری که به همت وزارت دادگستری برپا شد، بانک ملت به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو برگزیده نظام ارزیابی مدیریت سلامت اداری معرفی شد.

بر اساس این گزارش، در اختتامیه این جشنواره که ۲۷مهرماه جاری در محل مجتمع شهید بهشتی قوه قضائیه برپا شد، از سازمان‌های برتر در زمینه مدیریت سلامت اداری تجلیل و قدردانی شد و محسن فدوی عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل بانک ملت نیز لوح سپاس و تندیس شرکت پیشرو را از دست معاون امور بین‌الملل وزارت دادگستری دریافت کرد.

در عین حال، دستاوردهای شرکت‌ها و سازمان‌ها در زمینه مدیریت سلامت اداری و پیشگیری از بروز تخلفات در نمایشگاه جانبی این همایش به نمایش‌گذارده شد و بانک ملت هم با برپایی غرفه‌ای، خدمات و محصولات الکترونیک خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

سازمان بازرسی کل کشور هم سال گذشته، بانک ملت را به عنوان یکی از پنج سازمان برتر در زمینه سلامت اداری انتخاب کرده بود.