گروه بنگاه‌ها- «زلزله‌ای با قدرت ۹/۴ ریشتر۷وپانزده دقیقه صبح امروز شهرستان دورود و اطراف آن را لرزاند و به ساختمان‌های شهر خساراتی را وارد کرد.» این خبری بود که در روز پانزدهم آبان ماه سال ۸۹ بلافاصله پس از وقوع زلزله از سوی رسانه‌ها منتشرشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه کوثر در این زلزله به اماکن مسکونی و تجاری خسارات عدیده‌ای وارد آمد که بعضا جبران آنها و ترمیم خسارت‌ها از سوی صاحبان اماکن با مشکل روبه‌رو بود.

اما التیام بخشیدن به بخشی از نگرانی‌های خانواده‌های این شهرستان که از زلزله یاد شده آسیب دیده بودند می‌توانست بارقه‌های امید و کاهش دغدغه را به ایشان ارمغان دهد. در حرکتی خلاقانه، «۱۶» کارشناس مجرب بیمه کوثر درمحل زلزله حاضر شدندو به بر آورد خسارت «۱۵۴۳» آسیب دیده از زلزله پرداختند. در یک کار فشرده و شبانه‌روزی میزان خسارت برآورد و برای خانواده‌های آسیب دیده پرونده تشکیل شد و خسارت‌های هر خانوار به آنان در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شد تا جریان زندگی به حرکت خود ادامه دهد.

اما مبلغ «۲۳میلیارد» ریال خسارت پرداختی، کمک به هم میهنی که با تدبیر بیمه را وارد سبد خانوار نمود، باعث شد. آری بیمه در زمان اتفاق یاریگر خوبی است. رسیدگی به بیمه شدگان و پرداخت خسارت به آنها در سال ۸۹ خاطره خوبی از اعتماد و اطمینان به بیمه بود.