گروه بازار پول- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به استفساریه مجلس برای انتشار آمارهای اقتصادی توسط بانک مرکزی گفت: هم‌اکنون شورای نگهبان مشغول بررسی این امر برای قانون شدن است. ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت انتشار آمار در کشور به خصوص برنامه مجلس برای ادامه این امر توسط بانک مرکزی، اظهار کرد: مجلس در ماه‌های اخیر استفساریه ‌ای در این خصوص آماده کرد تا بانک مرکزی از این پس بتواند مانند قبل آمارهای اقتصادی را منتشر کند.

وی افزود: هم‌اکنون این استفساریه در شورای نگهبان درحال بررسی است و امید می‌رود بانک مرکزی بتواند بار دیگر آمارهای اقتصادی را در اختیار متقاضیان قرار دهد. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قانون برنامه پنجم توسعه بانک مرکزی را از انتشار آمارهای اقتصادی منع کرده ادامه داد: اگر این استفساریه مورد موافقت شورای نگهبان قرار گیرد قانون اصلاح می‌شود.

فتحی پور درباره عدم انتشار آمار توسط بانک مرکزی با وجود استفساریه مذکور، گفت: باید این استفساریه به قانون مجددی تبدیل و مورد موافقت شورای نگهبان قرار گیرد و بعد توسط مجلس ابلاغ شود.وی قانونی شدن انتشار آمار توسط بانک‌مرکزی را منوط به تصمیم شورای نگهبان دانست و گفت: هر زمان این استفساریه از شورای نگهبان بیرون بیاید نتیجه مشخص خواهد شد.