گروه بنگاه‌ها- مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر با انتقاد از تعیین نرخ سود بانکی بدون توجه به واقعیت‌های اقتصادی از جمله تورم گفت: انتقال منابع از بانک‌ها به موسسات در سال جاری نیز مشهود بوده است.

غلامحسن تقی نتاج در مراسم پرداخت نرخ سود قطعی به سپرده‌گذاران با تاکید براینکه مشکلات بازار‌های مختلف از جمله ارز مربوط به نرخ سود است، افزود: تغییر ماهیت سپرده‌ها از بلند مدت به کوتاه مدت نیز اثر همین کاهش نرخ سود سپرده‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از فاصله‌های بانکداری بدون ربا با بانکداری اسلامی، استخر منابع است؛ به این معنا که منابع را بدون تفکیک کردن در سرمایه‌گذاری‌ها به کار می‌برند.

وی ادامه داد: موسسه مالی واعتباری مهر ۶۵ درصد از منابع خود را به فعالان اقتصادی اختصاص داده و۲۰ درصد را در سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در شرکت‌ها مصرف کرده است.

وی اظهار کرد: فقط با اطلاق حلال و حرام، مشکل ربا از سطح اجتماع حل نمی‌شود.

نتاج در خصوص زمان تبدیل موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک گفت: سپرده قانونی موسسه تقسیط شده و به زودی موسسه به بانک تبدیل خواهد شد.

همچنین محمد خدمتی، جانشین اداره کل امور شعب تهران بزرگ در ابتدای مراسم پرداخت سود قطعی گفت: در همایش حساب آب و آیینه گزارشی که از نحوه محاسبه و پرداخت سود قطعی سال‌های ۸۶ تا ۸۸ ارائه خواهد شد، تعدادی از مشتریان کلیدی تهران بزرگ حضور دارند که با اعتماد خود موسسه ما را از بین حدود ۳۰ بانک و موسسه اعتباری برای افتتاح حساب خود انتخاب کرده‌اند.