گروه بنگاه‌ها- پژوهشکده بیمه و دانشکده بیمه دانشگاه مرکزی امور اقتصادی و مالی چین تفاهم نامه همکاری مبادله کردند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، این تفاهم نامه با هدف ایجاد همکاری مشترک به منظور ارائه خدمات به دانشجویان و پژوهشگران هر دو طرف، به طور رسمی انجام شد. این همکاری، تلاشی دوجانبه در راستای توسعه، ارتقا، تشویق و انجام برنامه‌هایی متناسب با صنعت بیمه را در بر می‌گیرد. از برنامه‌های مورد همکاری در تفاهم‌نامه فوق می‌توان به: اعزام دانشجو در سطوح دکتری و فوق لیسانس در رشته‌های مدیریت بیمه و ریسک و علوم اکچوئرال ، برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، تحقیق و توسعه، انتشارات و همکاری در خصوص تبادل کارکنان و اطلاعات بیمه ای اشاره کرد.

دانشگاه مرکزی امور اقتصادی و مالی چین در پکن واقع شده و در سال ۱۹۴۹ تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش چین شروع به کار کرده است. طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه از قبیل حقوق، هنر و علوم مهندسی ارائه می‌شود که رشته‌های اقتصاد و مدیریت در آن شناخته شده هستند.

دانشگاه مذکور یکی از ۱۰۰ دانشگاه دولتی برتر چین در قرن ۲۱ است. دانشگاه مرکزی امور اقتصادی و مالی چین دارای ۳۰ مدرسه، دپارتمان و مرکز تحقیقاتی است.

این دانشگاه در ۳۹ رشته آکادمیک در مقطع لیسانس، ۴۲ رشته در مقطع فوق لیسانس و ۱۷ رشته در مقطع دکتری در زمینه اقتصاد کاربردی ارائه می‌دهد.

در حال حاضر، ۱۵،۰۰۰ دانشجو در دانشگاه مرکزی امور اقتصادی و مالی مشغول به تحصیل هستند که از این میان ۸،۰۰۰ دانشجوی تمام وقت، ۵۴۹۴ دانشجوی لیسانس، ۲۲۷۵ دانشجوی فوق لیسانس و دکتری هستند. در این دانشگاه ۳۰۰ نفر دانشجو خارجی نیز مشغول به تحصیل هستند.