گروه بنگاه‌ها- با برگزاری مانوری عملیاتی، مرکز داده اضطراری بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین مرکز داده اضطراری نظام بانکی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، زهرا میرحسینی معاون امور فناوری اطلاعات این بانک در نشست خبری در این باره گفت: در این مانور که با هدف ایجاد اطمینان در مشتریان برای ارائه خدمات بانک اقتصادنوین در شرایط اضطراری و در روز جمعه هفته گذشته انجام شد، تمامی خدمات بانک بدون هیچ‌گونه اختلال در مدت چهار ساعت از طریق سایت اصفهان به مشتریان ارائه شد.

وی اظهار کرد: طبق تاکید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان پدافند غیرعامل، بانک‌ها موظفند اطلاعات مشتریان و سوابق تراکنش‌ها را در سه سایت اصلی، پشتیبان و اضطراری ذخیره کنند که بانک اقتصادنوین نخستین بانکی است که موفق شده این سه سایت را به بهره‌برداری برساند.

وی گفت: با بهره‌برداری از این سایت دسترسی به اطلاعات مشتریان در هر حالتی امکان‌پذیر خواهد بود، ضمن اینکه در صورت بروز سوانح طبیعی در مرکز داده اصلی و پشتیبان در شهر تهران امکان ارائه خدمت به مشتریان با اتکا به مرکز داده اضطراری اصفهان امکان‌پذیر خواهد بود.

میرحسینی با تاکید بر این نکته که این مانور، اطمینان از صحت داده‌ها و عملیات بانکی را در این مدت به اثبات رساند، ادامه داد: استراتژی بانک اقتصادنوین، استمرار دائمی ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات است.

وی در عین حال از رشد ۶۲ درصدی در تعداد کاربران موبایل بانک اقتصادنوین در سال ۱۳۹۰ خبر داد و گفت: دو خدمت اینترنت بانک و تلفن بانک اقتصادنوین نیز در این مدت به ترتیب ۴۳ و ۱۵ درصد رشد داشته است.