گروه بنگاه‌ها - بیمه اتکایی ایرانیان ۱۹۱ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال سود میان صاحبان سهامش تقسیم کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه اتکایی ایرانیان برای بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۰ با حضور بیش از ۹۰ درصد صاحبان سهام این شرکت برپا و درنهایت ۱۲۵ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد که این سود صرف تامین ۵۰ درصد افزایش سرمایه هر سهم این شرکت خواهد شد. رییس هیات مدیره بیمه اتکایی ایرانیان با اعلام این خبر که پرتفوی شرکت بیمه اتکایی ایرانیان به زودی تغییر خواهد کرد، گفت: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت با تدابیر لازم پرتفوی مناسبی را ایجاد کرده‌اند که منجر به تقسیم سود ۱۹۲ میلیارد ریالی شد.

دکترمجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد روز گذشته در مجمع عمومی عادی سالانه بیمه اتکایی ایرانیان افزود: جای خالی چنین شرکتی در صنعت بیمه کشور بسیار خالی بود که خوشبختانه به همت بانک‌های پاسارگاد و سرمایه، این شرکت در میان فعالان اقتصادی شکل گرفت تا هرچه بیشتر در جهت بهبود وضعیت بیمه کشور گام‌های موثر برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه اتکایی ایرانیان با صلابت در حال پیش‌روی است، بیان کرد: با این که به دلیل مسائل ناشی از تحریم، واگذاری‌های شرکت به خارج شروع نشد، اما تمامی اهداف پیش‌بینی شده محقق شده است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد همچنین در خصوص بیمه پاسارگاد ابراز کرد: این شرکت هم مثل بیمه اتکایی ایرانیان تمامی اهداف پیش‌بینی شده را محقق کرده که این موفقیت‌ها ناشی از تخصص و تجربه مدیران این شرکت‌ها به عنوان سرمایه‌های بی‌بدیل اقتصادی و بیمه‌ای کشور است.

براساس این گزارش، در این مجمع که به ریاست علی‌اکبر امین تفرشی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان و نظارت مجید قاسمی رییس هیات مدیره بیمه اتکایی ایرانیان و شایسته‌نیا نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان سهامدار عمده برگزار شد، موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان بازرس اصلی و موسسه رایمند و همکاران به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

این گزارش می‌افزاید: در این جلسه حق حضور اعضای هیات مدیره همانند سال پیش یک میلیون تومان در ماه و پاداش آنان با توجه به رشد حدود ۸۰درصدی شرکت، ۳۵۰ میلیون تومان یعنی ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از سال گذشته تعیین شد.

همچنین در ادامه این مجمع بانک پاسارگاد، صندوق ذخیره فرهنگیان، سید محمد آسوده، حجت پوستین چی، محمد میهن یار، شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد، شرکت سرمایه‌گذاری پارس حافظ و بانک سرمایه برای عضویت در هیات مدیره بیمه اتکایی ایرانیان برای دو سال آینده نامزد شدند که با رای سهامداران، پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند که نتایج آرا متعاقبا اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بانک سرمایه، شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد، شرکت سرمایه‌گذاری پارس حافظ، بیمه پاسارگاد، بانک پاسارگاد، بیمه البرز، صندوق ذخیره فرهنگیان، صندوق بازنشستگی و پس‌انداز کارکنان بانک‌ها، شرکت سرمایه‌گذاری سامان مجد، شرکت تامین آتیه سرمایه انسانی گروه مالی پاسارگاد، شرکت سام الکترونیک، سام گروه، شرکت بازرگانی همقدم، شرکت بیمه پارسیان، شرکت بیمه دانا و شرکت بیمه معلم، از سهامداران عمده شرکت بیمه اتکایی ایرانیان هستند.