گروه بنگاه‌ها- با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده و مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تجارت سهامداران این بانک، انتخاب سه کرسی از پنج کرسی هیات مدیره بانک تجارت را به بخش خصوصی واگذار کردند و اساسنامه جدید این بانک را به تصویب رساندند. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، در این جلسه که مطابق دعوت به عمل آمده از سهامداران در محل سالن همایش‌های بانک تجارت برگزار شد با انتخاب سهامداران، دکتر ابوالحسنی معاون وزیر اقتصاد در امور بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی به عنوان رییس مجمع انتخاب و نمایندگان سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار، یکی از سهامداران حقیقی و نماینده حقوقی بانک به عنوان اعضای هیات رییسه مجمع برگزیده شدند.

ابوالحسنی معاون وزیر اقتصاد و رییس مجمع بانک تجارت عملکرد موفق اعضای هیات مدیره، مدیران و کارکنان این بانک در دوران پس از خصوصی شدن این بانک را مورد تقدیر قرار داد و افزود: تداوم روند حرکت موفق بانک تجارت نیازمند حفظ همدلی و همسویی مجموعه مدیریت و کارکنان این بانک در شرایط حساس کنونی اقتصاد و نظام بانکی کشور است. تحقق برخی الزامات نیز در هموار ساختن این حرکت موفق نقشی اساسی دارد که طراحی و پیاده‌سازی

Core Banking، رساندن نسبت مطالبات معوق بانک به کمتر از ده درصد و تقویت سازوکارهای اجرایی و نظارتی بانکداری اسلامی از آن جمله است.

دکتر داوری، مدیرعامل بانک تجارت نیز گزارش هیات مدیره این بانک از عملکرد بانک تجارت طی دو سال پس از خصوصی سازی را ارائه داد. دکتر داوری در ابتدای گزارش خود با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دومین مجمع عمومی بانک تجارت در سال ۹۰ یک روز تاریخی را برای این بانک رقم بزند به افزایش سرمایه این بانک از ۱۰,۴۳۷میلیارد ریال به ۱۷,۵۰۰میلیارد ریال طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: در میان سه بانک تجاری خصوصی شده کشور بانک تجارت با بیش از ۷/۶۷ درصد رشد رتبه نخست را در افزایش سرمایه داشته است و نسبت کفایت سرمایه بانک را از ۵/۷ درصد به ۴/۸ درصد رسانده که قطعا تا پایان سال این نسبت بازهم بهبود خواهد یافت.

دکتر داوری با اشاره به اینکه در تمام روزهایی که نماد این بانک باز بوده، خرید و فروش سهام صورت گرفته است، گفت: طی دو سال گذشته سهام بانک تجارت یکی از نقدشونده‌ترین نمادهای بورس بوده است . عایدی هر سهم بانک از ابتدای سال ۱۳۹۰ تا پایان آذرماه ۲۳۵ ریال بوده که معادل ۷۰ درصد کل EPS پیش‌بینی شده بانک برای امسال است که امیدواریم با تداوم روند حرکت مطلوب بانک تا پایان سال به هدف تعیین شده دست پیدا کنیم.