گروه بنگاه‌ها- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه پارسیان صبح روز سه‌شنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه با حضور ۸۷/۸۸ درصد از سهامداران برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت بیمه پارسیان، در این مجمع علی سلیمانی شایسته به عنوان رییس جلسه، علیرضا فاطمی و جلال خرازی‌زاده به نمایندگی از شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نفت به عنوان ناظرین و امیرحمزه شفیعی معاون پشتیبانی و اقتصادی شرکت نیز به عنوان منشی انتخاب شدند.

در ابتدای مجمع‌ هادی اویارحسین گزارش هیات مدیره را به مجمع عمومی عادی سالانه برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۰ ارائه نمود.

وی سپس به تشریح جایگاه بیمه پارسیان در صنعت بیمه کشور پرداخت و گفت: کسب سهم حدود ۶ درصدی از کل بازار بیمه کشور، فروش بیش از ۷/۸ میلیون بیمه‌نامه در کمتر از ۹ سال، اخذ گواهینامه بین‌المللی مدیریت کیفیت (۹۰۰۱:۲۰۰۸ ISO)، جایگاه شرکت در رتبه‌بندی‌های معتبری همچون رتبه‌بندی نشریه Banker، حضور فعال در عرصه‌های علمی و ارائه مقالات در همایش‌های معتبر برگزار شده در کشور و سایر دستاوردهای شرکت در طول سال‌های فعالیت نشانگر جایگاه مناسب بیمه پارسیان در صنعت بیمه و اذهان عمومی می باشد.

به گفته اویارحسین اعتبار در بازار داخلی، شبکه فروش وسیع در سطح کشور، تنوع محصولات، کیفیت مطلوب خدمات در مقایسه با رقبای داخلی و سرلوحه قراردادن مشتری‌مداری در سطوح کاری مختلف از جمله عوامل موفقیت شرکت بیمه پارسیان به حساب می‌آید.

در این مجمع میزان و نحوه تقسیم سود عملکرد سال مالی ۱۳۹۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت تقسیم ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم به تصویب رسید و مقرر شد تا پایان خردادماه سال جاری سود سهامداران حقیقی پرداخت ‌شود.

همچنین موسسه حسابرسی مختار و همکاران به عنوان حسابرس قانونی و موسسه صالح اندیشان نیز به عنوان حسابرس علی‌البدل برای سال مالی ۹۱ برگزیده شدند.

روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد نیز در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه پارسیان به عنوان روزنامه‌های رسمی انتخاب شدند.