دولت در قالب کارگروه تحول در نظام بانکی ۹ آیین‌نامه را در زمینه مطالبات معوق، بحث قرض‌الحسنه، سیستم رتبه‌بندی و مواردی از این دست ابلاغ کرده است.

کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره آخرین نتایج کارگروه تحول در نظام بانکداری تصریح کرد: پس از ابلاغ این آیین‌نامه‌ها بانک‌ها مشغول اجرایی کردن این مصوبات هستند و مسوولیت اجرایی و انجام این کار در نهایت به عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی و ریاست‌جمهوری است. وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه‌های این بانک برای حمایت از صادرکنندگان در سال جدید اظهار کرد: اخیرا در بحث گشایش اعتبار صادراتی با همکاری سازمان توسعه تجارت برنامه‌ها و گام‌های خوبی در صادرات کفش در تبریز آغاز کرده‌ایم.

به گفته او قرار شده که تا پایان سال ۲۰‌میلیون دلار صادرات داشته باشیم و ما هم ۵۰‌درصد از این منابع را به صورت تسهیلات در اختیارشان قرار می‌دهیم. او تاکید کرد که میزان ضمانت نامه‌های صادر شده برای صادرکنندگان در سال ۸۶ دو برابر افزایش یافت.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران همچنین به مبادلات و تعاملات خارجی بانک و بحث تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: توسعه کارهایمان در خارج از کشور تا حدودی بهبود یافته است. البته در هر فضای کسب و کاری قطعا محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود، اما کشورهای خارجی به صورت برنامه‌ریزی شده با نظام‌های مالی ما برخورد می‌کنند.