یکشنبه هفته گذشته در حالی‌که هنوز جلسه هیات دولت خاتمه نیافته بود، خبر «احتمال جایگزینی پرویز داوودی به‌جای مظاهری در بانک مرکزی قوت گرفت»، بر روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت.

به گزارش رجانیوز، متعاقب انتشار این خبر رییس کل بانک مرکزی که طی روزهای قبل از آن نیز اخبار ضدونقیضی درباره استعفای وی در روزنامه‌های دوم خردادی مطرح شده بود، با درج این خبر به عنوان خبرگزاری نزدیک به دولت، تلقی طراحی یک برنامه برای واداشتن او به استعفا را کرد.

مظاهری پس از انتشار این خبر در تماس با یکی از وزرا با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس جمهور و تاکید وی بر ادامه فعالیت در بانک مرکزی گلایه کرده است که در صورت ضرورت استعفای وی نیازی به این فضاسازی‌های رسانه ای نیست.

با انتقال گلایه مظاهری به دکتر احمدی‌نژاد، وی در گفت‌وگو با مظاهری این خبر را کاملا رد کرده است. همچنین هیات نظارت بر خبرگزاری‌های غیردولتی نیز در یک تصمیم‌گیری فوری با نظر اکثریت اعضا، رای به توقیف ۳ روزه فارس برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه و ایجاد تزلزل در سطوح عالی مدیریتی دولت داده است.

سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس پیش از درج این خبر نیز اخباری با محتوای اختلاف میان رییس کل بانک مرکزی با معاون اول رییس جمهور و سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی منتشر کرده بود.