عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار توزیع اعتبارات در بخش تعاون به صورت قرض‌الحسنه‌ای شد و تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد ملی را در آینده کار بسیار بزرگی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی آقا محمدی در همایش تعاون در اندیشه‌های اقتصادی شهید بهشتی در تهران گفت: دولت باید از لحاظ تامین اعتبار به تعاونی‌ها کمک کند به نحوی که استقلال آنها درعمل حفظ شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دخالت دولت را مانعی در راه تحقق موفقیت تعاون اعلام کرد و اظهار داشت: مداخله و ورود دولت در تعاونی‌ها و بورس باعث عدم موفقیت این بخش‌ها است.

آقا محمدی رسیدن به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی را کاربزرگی دانست و تصریح کرد: برهمین اساس، باید کارها بدون کوچکترین دخالتی از سوی دولت توسط تعاونی‌ها انجام شود.

وی افزود: بانک توسعه تعاون نیز باید به شکل قرض‌الحسنه به جامعه هدف خود؛ یعنی تعاونگران، اعتبار و تسهیلات بدهد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بسته سیاستی بانک مرکزی را نیز در جهت قرض‌الحسنه شدن بانک‌ها دانست و ادامه داد: باید در بخش تعاون اعتبارات به صورت قرض‌الحسنه توزیع شود. آقا محمدی مانع دیگر توسعه بخش تعاون را حضور ذی‌نفعان مختلف در یک مجموعه بر شمرد و تاکید کرد: باید داوری بین این اعضا توسط مدیریت صحیح انجام شود.

وی تشکیل تعاونی‌های سهامی عام که در قانون نیز تصویب شده را هدف بزرگی بر شمرد و گفت: تعاونی‌های سهامی عام باید شخصیت حقوقی خود را حفظ نمایند و در کنار یکدیگر کارهای بزرگ انجام دهند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف اصلی ۴۴ قانون اساسی را تولید ثروت و اجرای عدالت بر شمرد.