مجمع سهامداران شرکت بیمه اتکایی آسیایی برگزار شد

گروه بازار پول- در دومین مجمع سهامدارن شرکت بیمه اتکایی آسیایی (Asian Re) بیمه مرکزی ایران به عضویت هیات‌مدیره شرکت بیمه اتکایی آسیایی درآمد.

نشست‌های هیات‌مدیره و دومین اجلاس مجمع سهامداران شرکت بیمه اتکایی آسیایی به ریاست دکتر همتی در روزهای پانزدهم تا هفدهم خرداد ۱۳۸۷ ( ۴ تا ۶ ژوئن ۲۰۰۸) در بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد و حساب‌های مالی سال ۲۰۰۷ را تصویب کرد.

ایشین ری به عنوان سازمانی بین‌الدولی در سال ۱۹۷۹ به ابتکار سازمان ملل متحد( برنامه عمران سازمان ملل و کمیسیون اجتماعی و اقتصادی این سازمان برای منطقه آسیا و اقیانوسیه، انکتاد و اسکاپ) با هدف گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه بیمه‌های اتکایی در کشورهای در حال توسعه آسیایی تاسیس شد و جمهوری اسلامی ایران یکی از ده کشور آسیایی عضو آن است. بقیه کشورهای عضو عبارتند از: افغانستان، بنگلادش، بوتان، چین، هند، فیلیپین، کره جنوبی، سریلانکا و تایلند.

از ژوئیه ۲۰۰۵ شرکت بیمه اتکایی آسیایی برای عضویت دیگر کشورهای عضو سازمان ملل و خارج از منطقه ‌آسیا و اقیانوس آرام، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، شرکت‌های خصوصی و موسسات چند جانبه درهای خود را گشوده است.

هفت شرکت بیمه و بیمه اتکایی به عنوان عضو وابسته به شرکت ایشین‌ری پیوسته‌اند و ۵/۶۶ درصد از سهام شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. بیمه مرکزی ایران ۳۴/۲۱ درصد از سهام را به خود اختصاص داده است و دکتر فرشباف ماهریان که در اجلاس خردادماه در مجمع سهامداران حضور داشت، به عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره انتخاب شد. در سال ۲۰۰۷، حق بیمه ناخالص شرکت رشدی معادل ۶/۱۹درصد داشت و به مبلغ ۶/۳۲ میلیون دلار رسید و حق بیمه خالص رشدی معادل ۱۹/۶ درصد داشت و مبلغ ۱۶/۱۹ میلیون دلار را نشان می‌داد. در این سال درآمد سرمایه‌گذاری، افزایشی معادل ۷۲ درصد را به ثبت رساند، سود عملیاتی خالص برای سال۲۰۰۷ معادل ۲/۳ میلیون دلار است که افزایشی معادل ۸/۷ درصد نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. کل دارایی‌های شرکت در پایان سال ۲۰۰۷ معادل مبلغ ۲/۷۷ میلیون دلار است که این رقم در سال قبل از آن معادل ۹/۵۶میلیون دلار بوده است. سود قابل تخصیص رشدی معادل ۶/۵۲ درصد را نشان می‌دهد.

ایشین ری از نظر موسسه رتبه‌بندی A.M.Bes ++ (خوب) قرار دارد.

سرمایه ایشین ری در‌حال‌حاضر معادل ۵/۵۱ میلیون دلار است و این شرکت تصمیم دارد ارزش سهام خود را تا سال ۲۰۱۰ به ۱۰۰ میلیون دلار افزایش دهد.