فاطمه بهادری- احمد حاتمی یزد عضو هیات‌مدیره بانک ایران و اروپا اخبار منتشره از سوی خبرگزاری فارس به نقل از وی مبنی بر توقف فعالیت بانک ایران و اروپا در تهران را تکذیب کرد. وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شعبه بانک تجارتی ایران و اروپا در تهران با ۱۵۰ شرکت عمده مذاکراتی داشته افزود: اجرایی شدن این مذاکرات منوط به طی شدن مراحل است. این در حالی است که خبرگزاری فارس به نقل از احمد حاتمی یزد آورده است موانع و مشکلاتی که در بانک مرکزی برای اولین بانک خارجی حاضر در ایران ایجاد شده، مانع آغاز فعالیت بانک ایران و اروپا در تهران شده است.

در ادامه خبر منتشره خبرگزاری آمده که فعالیت اولین شعبه بانک ایران و اروپا در ایران به علت مشکلاتی که از سوی بانک مرکزی برای این بانک به وجود آمده، آغاز و عملا متوقف شده است.

براساس خبر این خبرگزاری، وی با تاکید بر اینکه این مشکلات هیچ ارتباطی به تحریم ندارد، از ارائه توضیحات بیشتر در مورد موانع فعالیت این بانک خودداری و تصریح کرد: منشا تمام این مسائل را باید در اداره نظارت بر بانک‌ها در بانک مرکزی جست‌وجو کرد. عضو هیات‌مدیره بانک ایران و اروپا خاطرنشان کرد: فعالیت شعب این بانک در کیش و هامبورگ به خوبی جریان دارد به نحوی که می‌توان آن را با بزرگ‌ترین بانک‌های ایران همتراز دانست.

لازم به ذکر است بانک تجارتی ایران و اروپا اوایل خردادماه امسال به عنوان اولین بانک خارجی وارد سیستم بانکی کشور شد. حضور این بانک در بازار پولی کشور، فضای رقابتی را برای آینده سیستم بانکی نوید می‌دهد.

طهماسب مظاهری رییس کل بانک مرکزی در حاشیه افتتاح شعبه بانک تجارتی ایران و اروپا با بیان اینکه چند بانک خارجی دیگر اجازه حضور در کشورمان را یافته‌اند، افزود: با توجه به مهلت شش ماهه‌ای که به این بانک‌ها داده‌ایم، امیدواریم به زودی شاهد افتتاح بانک‌ها و شعب خارجی دیگری در کشورمان باشیم.