نایب رییس اتحادیه طلا با بیان اینکه مردم استقبال خوبی از بورس طلا نمی‌کنند،اظهارداشت: قیمت هرسکه تمام بهار آزادی در ماه مبارک رمضان با کاهش ۵‌هزار تومانی مواجه شده است.

«محمد کشتی آرای» در گفت‌و‌گو با برنا اظهار داشت: هر عدد سکه بهار آزادی نسبت به هفته گذشته با کاهش ۵‌هزار تومانی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه هر گرم طلا نیز با کاهش ۵۴۰تومانی قیمت مواجه شده است، اظهار داشت: قیمت طلا و سکه در ایران به دلیل ماه مبارک رمضان نسبت به سایر کشورها با کاهش بیشتری روبه‌رو بوده است؛ چرا که از هفته گذشته سطح معاملات طلا کاهش محسوسی یافته است.

نایب‌رییس اتحادیه طلا با بیان اینکه هر عدد سکه بهار آزادی طرح جدید در حال حاضر ۲۰۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد، تصریح کرد: قیمت هر عدد سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز امروز ۲۲۴‌هزار تومان در بازار معامله شد.

کشتی آرای قیمت هر نیم سکه بهار آزادی را ۹۸‌هزار و ۵۰۰تومان ذکر کرد و گفت: هر ربع سکه بهار آزادی نیز هم اکنون در بازار ۵۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد. به گفته وی هر مثقال طلای ۱۷عیار نیز ۸۳‌هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸عیار ۸۸‌هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. وی قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار را ۱۹‌هزار و ۱۸۰ تومان دانست.

کشتی آرای در خصوص وضعیت بورس طلا نیز توضیح داد: با وجود راه‌اندازی بورس طلا در کشور طلا به صورت محدود در بورس معامله می‌شود.

وی با بیان اینکه معاملات طلا در بورس در سطح کاغذ صورت می‌گیرد، اظهار داشت: مردم عادی استقبال خوبی از بورس طلا نمی‌کنند.

نایب‌رییس اتحادیه طلا با بیان اینکه طلا در بورس تنها به صورت معاملات آتی انجام می‌شود، اظهار داشت: هم اکنون طلای عرضه شده در بورس مقدار محدودی از طلای معدنی است. وی با اشاره به اینکه تفاوت قیمت طلا در بورس جهانی با بازار موجب عدم رونق بورس شده است، خاطر نشان کرد: اعمال تجمیع عوارض ۴‌درصدی موجب شده تا قیمت طلای بازار با قیمت جهانی طلا تفاوت داشته باشد و این امر مانع رونق بورس ایران شود.