مدیرعامل صندوق تعاون کشور گفت: تمام ۳۵۰ شعبه صندوق تعاون کشور به بانک تبدیل خواهند شد. مازندران نیز از نظر تعداد شعب رتبه دوم را به خود اختصاص داد. به گزارش ایسنا، ماشاء‌... عظیمی‌با حضور در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: سرمایه اولیه ۵۰۰‌میلیارد تومانی صندوق برای تبدیل به بانک تعاون بسیار قابل توجه است که بر اساس تصویب مجلس قرار است یک‌هزار میلیارد تومان دیگر به این بانک اضافه شود.

وی با بیان اینکه صندوق تعاون یک‌هزار و۴۰۳‌میلیارد تومان در ۱۷ سال اخیر تسهیلات پرداخت کرده گفت: ۹۰۳ میلیارد تومان آن در دوره دولت نهم پرداخت شده است.

عظیمی‌ اظهار کرد: ۲۳‌میلیون نفر در کشور عضو شرکت‌های تعاونی هستند و از میان ۱۳۰‌هزار شرکت تعاونی موجود کمتر از ۱۵‌درصد تعاونی‌ها غیرفعالند.

وی با اشاره به اینکه مازندران از نظر پیشبرد مباحث تعاونی بعد از اجرای پایلوت تعاون، امتیازاتی جذب خواهد کرد، ادامه داد: این استان در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تعاونی ۱۳۳‌درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است در صورتی که رشد متوسط این بخش در کشور ۶۵‌درصد است.

مدیرعامل صندوق تعاون کشور خاطرنشان کرد: در قالب ۱۲۱‌هزار پرونده اعتباری در مازندران از زمان تشکیل صندوق ۱۳۵‌میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که ۸۵‌میلیارد تومان آن مربوط به دولت نهم است.

عظیمی‌ با بیان اینکه بنیاد شرکت‌های تعاونی بسیار به عدالت نزدیک است، افزود: جنبه دموکراسی نیز از اینکه افراد دارای رای هستند در تعاونی‌ها رعایت شده است.