مدیرعامل تعاونی اعتباری ثامن الائمه (ع) گفت: موسسات تعاونی اعتبار با ابلاغ قانون جدید اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ تبدیل به موسسه مالی و اعتباری می‌شوند.

حسین توکلی، مدیرعامل تعاونی اعتباری ثامن الائمه (ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره وضعیت تعاونی‌های اعتبار با ابلاغ قانون جدید سیاست‌های اصل ۴۴ گفت: این موسسات که تاکنون زیر نظر وزارت تعاون کار می‌کردند، با ابلاغ قانون جدید اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ زیر نظر بانک مرکزی قرار می‌گیرند و تبدیل به موسسه مالی و اعتباری خواهند شد. وی گفت: به خاطر قانونمند شدن فعالیت تعاونی‌های اعتبار در آینده نزدیک زیر نظر بانک مرکزی قرار می‌گیرند. وی همچنین در مورد تغییر شکل حقوقی این موسسات گفت: وقتی که موسسات تعاونی اعتبار زیر نظر بانک مرکزی قرار گیرند باید تبدیل به موسسه مالی و اعتباری و پس از آن تبدیل به بانک خصوصی شوند.

توکلی در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا برای تبدیل به موسسه مالی و اعتباری و یا بانک ارائه شده است، افزود: ما به بانک مرکزی تقاضا دادیم و اکنون در حال تبدیل شدن به موسسه مالی و اعتباری هستیم.

وی در پاسخ به اینکه چه موقع جواب این درخواست داده می‌شود، گفت: برای تبدیل شدن به موسسه مالی و اعتباری حداقل ۱۵۰۰‌میلیارد ریال سرمایه لازم است و همچنین مقدماتی از نظر تغییر شکل حقوقی موسسه لازم است که به زودی انجام می‌شود. وی گفت: این موسسه از نظر شخصیت حقوقی نیز باید تبدیل به شرکت سهامی عام شود.