دولت کره جنوبی برای مقابله با تورم ۹/۵‌درصدی، نرخ بهره در این کشور را از ۵‌درصد به ۲۵/۵‌درصد افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست اعلام کرد بانک مرکزی کره جنوبی نیز مانند سایر بانک‌های مرکزی آسیا قصد دارد با افزایش نرخ بهره بانکی، نرخ تورم را کنترل کند. دولت کره‌جنوبی با اتخاذ سیاست‌های پولی انقباضی و افزایش نرخ بهره بانکی، سعی در کنترل سطح عمومی‌قیمت‌ها دارد. این اقدام بانک مرکزی کره موجب افزایش نگرانی‌ها در خصوص کاهش رشد اقتصادی این کشور شده است.

نرخ بهره بانکی کره از ۵‌درصد به بیش از ۲۵/۵‌درصد افزایش یافته است. این نخستین بار طی یک سال اخیر است که بانک مرکزی کره اقدام به افزایش نرخ بهره می‌کند. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی کره، اقتصاد این کشور با رکود تورمی‌ روبه‌رو شده است.

این حالت در برخی اقتصادهای آسیایی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین علل آن رکود اقتصادی آمریکا و بحران بازارهای مالی و بخش مسکن این کشور است. براساس این گزارش، بانک مرکزی کره با چالش افزایش تورم، کاهش رشد اقتصادی، کاهش اعتماد مصرف کننده روبه‌رو است.

نرخ تورم کره طی ماه جولای به بیش از ۹/۵‌درصد رسید که این رقم طی ده سال اخیر بی‌سابقه است. بانک مرکزی کره قصد دارد نرخ تورم این کشور در میان مدت را بین ۵/۲ تا ۵/۳‌درصد ثابت نگه دارد.

کاهش ارزش وون در برابر دلار آمریکا و افزایش قیمت جهانی نفت، به رشد تورم کره دامن زده است. اقتصاد کره به شدت به واردات نفت وابسته است و افزایش قیمت نفت موجب رشد ۱۵‌درصدی هزینه حمل و نقل در این کشور شده است.