رییس کل بیمه مرکزی ایران از جمع‌آوری اطلاعات صنعت بیمه کشور در ۷ پروژه سازمان یافته الکترونیکی توسط این دستگاه خبر داد. جواد فرشباف ماهریان در گفت‌وگو با مهر با بیان این که هم‌اکنون فضای مناسبی در کشور برای تحول در صنعت بیمه ایجاد شده است، افزود: رییس‌جمهوری نیز تاکید خاصی بر روی این موضوع دارد و دیدگاه‌ها و نگرش‌ها در این خصوص نشان‌دهنده ظرفیت بالقوه و سازماندهی مناسب برای بخش‌های مختلف صنعت بیمه است.

رییس شورای عالی بیمه بر رعایت حقوق بیمه‌گذاران و ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت به مشتریان توسط شرکت‌های بیمه با کمترین هزینه تاکید کرد و افزود: در راستای اجرای طرح تحول صنعت بیمه، فرهنگ بیمه در کشور توسعه خواهد یافت.

وی گسترش فرهنگ بیمه را باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم پوشش‌های بیمه‌ای اعم از خانوارها یا بخش‌های مختلف اقتصادی را در کشور گسترش دهیم، می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که در مسیر تحول قرار گرفته‌ایم.

فرشباف ماهریان با بیان این که باید نظام تعرفه‌ای را در مجموعه مدل برنامه‌ریزی شده به نظارت‌های مالی کارآمد تبدیل کنیم، از طراحی معماری سازمانی ۷ پروژه سازمان یافته در بیمه مرکزی ایران خبر داد و افزود: بر این اساس بخش اعظم اطلاعات مورد نیاز در صنعت بیمه را تولید خواهیم کرد و اطلاعات مکمل را از سایر بخش‌ها می‌گیریم تا آن را در اختیار شرکت‌های بیمه و مردم قراردهیم تا در نهایت موجب کارآمدی صنعت بیمه شود.

وی از عزم جدی مسوولان کشور و آمادگی سازمانی بیمه مرکزی ایران برای اجرای برنامه تحول در صنعت بیمه خبرداد و اظهار امیدواری کرد که با اجرای این برنامه بتوانیم جهش بزرگی در صنعت بیمه را شاهد باشیم تا آرامشی روانی و بستری مناسب برای توسعه سرمایه گذاری و اقتصادی در کشور فراهم شود.