بانک آمریکا اعلام کرد به دنبال تشدید بحران مالی و اقتصادی قصد دارد تا سه سال آینده ۳۵‌هزار کارمند خود را اخراج کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه آمریکن فری پرس، این در حالی است که بر اساس تازه‌ترین آمارهای وزارت کار آمریکا، نرخ بیکاری این کشور به بالاترین حد خود طی ۲۶ سال اخیر رسیده است. از ابتدای سال ۲۰۰۸ تاکنون بیش از ۹/۱‌میلیون نفر در آمریکا شغل خود را از دست داده‌اند که بیش از ۲۲۰‌هزار فرصت شغلی فقط در بخش مالی آمریکا از بین رفته است.

منابع آگاه همچنین از تصمیم بانک آمریکا برای ادغام با موسسه مالی مریل لینچ خبر می‌دهند. این مساله به منظور کاهش هزینه‌های جاری دو موسسه انجام خواهد شد. بحران اقتصادی و مالی آمریکا موجب کاهش شدید فعالیت‌های تجاری این دو موسسه مالی آمریکایی شده است. بانک آمریکا اعلام کرد، به‌رغم بحران کنونی به فعالیت‌های عادی خود و ارائه خدمات به مشتریان قبلی و جدید ادامه خواهد داد.

کاهش ۳۵‌هزار نفری تعداد کارمندان بانک آمریکا در تاریخ بخش خدمات مالی جهان بی‌سابقه به شمار می‌رود. موسسه سیتی گروپ نیز ماه گذشته اعلام کرد ، بیش از ۵۰‌هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد.

ماه نوامبر دومین ماه اسف بار برای موسسات مالی آمریکا از سال ۲۰۰۱ تاکنون به شمار می‌رود.

بر اساس آمارهای وزارت کار آمریکا، تعداد افرادی که خواستار دریافت بیمه بیکاری هستند طی ماه نوامبر بیش از ۱۱‌درصد افزایش یافت و به بیش از ۵۷۳‌هزار نفر رسید. نرخ بیکاری آمریکا از ۷/۶‌درصد در ماه اکتبر به بیش از ۷‌درصد تا پایان دسامبر خواهد رسید.