گروه بازار پول- عضو هیات‌مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: تلاش در راستای متبلور کردن مزیت‌های استان‌ها به منظور رونق‌بخش اقتصاد، اولویت اصلی و منطق اساسی این بانک در کشور است.

دکترمیرسعید نیکزاد لاریجانی در آیین افتتاح ساختمان جدید سرپرستی بانک توسعه صادرات ایران در بوشهر افزود: نیروی انسانی و قابلیت‌های بالقوه چشمگیری در استان‌ها وجود دارد که بانک توسعه صادرات متعهد به بارور کردن ظرفیت‌های صادراتی است.

وی با بیان اینکه بانک توسعه صادرات، یکی از دستاوردهای گرانقدر پیروزی انقلاب اسلامی بوده و جوان‌ترین بانک دولتی کشور است، تصریح کرد: به دلیل اهمیت صادرات و واردات تلاش شده است از نیروهای انسانی با مهارت‌های فنی و تخصصی بالا بهره گرفته شود و بر همین اساس این بانک تخصصی در زمینه صادرات به شمار می‌رود.

دکترنیکزاد لاریجانی اظهار داشت: محور فعالیت‌ها و توجه مشتریان این بانک خاص و متفاوت از سایر بانک‌ها است؛ بنابراین سمت و سوی فعالیت این بانک کاملا توسعه‌ای است.

وی اضافه کرد: باید امکانات و زمینه‌های لازم را برای توسعه و تسهیل فعالیت‌های پیشتازان بخش بازرگانی فراهم کنیم و هر کوتاهی در این زمینه غیرقابل بخشش است.

عضو هیات‌مدیره بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به قابلیت‌های استان بوشهر در بخش صادرات و بازرگانی بیان کرد: انتظار می‌رود با ارتقای خدمات و تسهیلات از قابلیت‌های این استان در راستای توسعه بخش بازرگانی بوشهر و کشور بیشترین بهره را برد.

نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: بهره‌مندی از ۶۲۵ کیلومتر مرز آبی، همجواری با کشورهای حوزه خلیج‌فارس و برخورداری از پیشینه درخشان در بخش بازرگانی، زمینه مناسبی را برای ترقی استان بوشهر در این بخش ایجاد کرده است.

غلامعلی میگلی‌نژاد افزود: بانک‌ها قلب اقتصاد کشور هستند و بانک توسعه صادرات به دلیل سنخیت می‌تواند بیشترین نقش را در توسعه صادرات استان ایفا کند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها وصادرکنندگان باید مکمل یکدیگر باشند، اظهار داشت: تقاضای مسوولان و مردم از بانک‌ها روان‌سازی و تسهیل در پرداخت تسهیلات است تا صادرکنندگان بتوانند در کمترین زمان ممکن به اهداف مورد نظر دست یابند.

میگلی‌نژاد اضافه کرد: با توجه به قابلیت‌های استان بوشهر در بخش صادرات و بازرگانی، انتظار می‌رود سهم تسهیلات بانکی این استان برجسته‌تر دیده شود.