رییس سازمان بازرسی کشور گفت: آمار دقیق و واقعی از انحراف تسهیلات در بنگاه‌های اقتصادی زودبازده تا پایان امسال از سوی این سازمان اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر در آمل، مصطفی پورمحمدی در حاشیه نشست با مدیران واحدهای صنعتی مازندران در جمع خبرنگاران خبرگزاری با بیان اینکه هم اکنون آمار دقیق و واقعی در این بخش وجود ندارد، گفت: از مدت‌ها قبل کارهای مطالعاتی و بررسی در استان‌های کشور آغاز شده و این گزارش اکنون در حال جمع‌بندی است.

وی در پاسخ به این سوال که جمع‌بندی و ارزیابی اولیه از گزارش استان‌ها مبنی بر انحراف در پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده چه رقمی است، اظهار داشت: این آمار به هیچ عنوان قابل ذکر نیست چرا که ارائه آن بازتاب متعدد اجتماعی خواهد داشت. رییس سازمان بازرسی کل کشور هر گونه اعلام رقم انحراف در ارائه تسهیلات در بنگاه‌های زودبازده توسط برخی از مسوولان در کشور و استان‌ها را غیرقابل قبول دانست.

پورمحمدی همچنین گفت: بانک‌ها به عنوان متولی اصلی در ارائه پرداخت تسهیلات باید بیشتر دقت و کنترل داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص انحراف در بودجه عمومی کشور گفت: سازمان بازرسی در این بخش دخالتی نمی‌کند. پورمحمدی گفت: عملکرد دولت باید مورد نظارت عام قرار گیرد که این نظارت بر عهده دیوان محاسبات است ولی در بخش‌هایی که ضعف وجود داشته باشد، بازرسی پیگیری خواهد کرد.