رییس کل بیمه مرکزی ایران از ایجاد یک ظرفیت منطقه‌ای برای پذیرش بیمه از سایر کشورها خبر داد.

جواد فرشباف ماهریان در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه به منظور افزایش پوشش‌های بیمه‌های اتکایی، پیشنهاداتی سازماندهی و برخی از آنها عملیاتی شده است، یکی از این پیشنهادات را بحث افزایش سرمایه بیمه مرکزی عنوان و بر افزایش ظرفیت بیمه‌های اتکایی در داخل کشور تاکید کرد.

رییس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به اینکه هم اکنون نگاه‌ها و رویکردها به سمت افزایش ظرفیت اتکایی کشور است، تاکید کرد: باید سعی کنیم که بخش‌هایی که پیش از این از طریق بیمه‌های خارج از کشور تحت پوشش بیمه‌های اتکایی قرا می‌گرفت، در دورن کشور تحت پوشش بیمه اتکایی قرار گیرد.

وی افزود: هم‌اکنون شرکتی با سرمایه ۲۰۰‌میلیارد تومان به منظور افزایش ظرفیت پوشش‌های اتکایی داخلی درحال تاسیس است، بنابراین اگر چند مورد مذکور درکنار یکدیگر انجام شود، ایجاد یک ظرفیت منطقه‌ای برای پذیرش بیمه از سایر کشورها را نیز پیگیری خواهیم کرد.

فرشباف اظهار امیدواری کرد که شرایط به نحوی پیش رود که اقتدار منطقه و پوشش‌های اتکایی منطقه‌ای را در درون کشور به نحو مطلوبی ایجاد نماییم.وی بیان کرد: براساس بررسی‌ها، ما چندان از پوشش‌های اتکایی اثرگذار خارج از کشور استفاده نکرده‌ایم و طی چند سال گذشته به دلیل موضوع تحریم ایران از سوی اقتصاد جهانی، ارتباطات کشور در ارتباط با پوشش‌های اتکایی کمتر شده است، به همین دلیل بحران اقتصادی غرب تاثیر چندانی بر صنعت بیمه کشور نگذاشته است.

رییس شورای عالی بیمه از مدیریت مطلوب صنعت بیمه کشور در این برهه از زمان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که ایران بتواند با ضوابط دو جانبه‌ای در منطقه در بخش‌هایی که قبلا از پوشش‌های اتکایی خارجی استفاده می‌کردند، پذیرش اتکایی بگیرد.