آخرین وضعیت صورت‌های مالی بیمه دانا در آستانه واگذاری

گروه بازار پول- علی تقوی، عضو هیات‌مدیره و سرپرست معاونت اداری و مالی شرکت بیمه دانا گفت: صورت‌های مالی میان دوره‌ای بیمه دانا بر اساس آیین‌نامه شماره ۵۸ که اوایل امسال از سوی بیمه مرکزی ابلاغ شده بود، تهیه و پس از تصویب در هیات مدیره به سازمان حسابرسی ارائه شد .

او افزود: سازمان حسابرسی نیز اعلام کرده است کار بررسی صورت‌های مالی بیمه دانا که بر اساس فرمت جدید مصوب شورای عالی بیمه تهیه شده حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری تمام خواهد شد.

علی تقوی، عضو هیات‌مدیره و سرپرست معاونت اداری و مالی شرکت بیمه دانا درخصوص آخرین وضعیت این شرکت برای عرضه در بورس گفت: بیمه دانا به عنوان اولین شرکت بیمه دولتی اقدام به تهیه صورت‌های میان‌دوره‌ای منتهی به ۳۰/۶/۸۷ براساس استاندارد ۲۸ و ارائه آن در موعد مقرر به سازمان حسابرسی کرده، اما پس از ابلاغ آیین‌نامه شماره ۵۸ ذخایر فنی در ۲۷ اسفند ماه ۸۷ و با نظر وزارت متبوع اقدام به تهیه اصلاحیه صندوق‌های مالی میان‌دوره‌ای براساس آیین‌نامه جدید کرده است که با توجه به ابلاغ پیش‌نویس نمونه صورت‌های ترازنامه و سود و زیان از سوی بیمه مرکزی در ۲۴ فروردین ماه سال ۸۸ پس از قطعی شدن صورت‌های مالی، براین اساس بیمه دانا آماده ارائه به سازمان حسابرسی خواهد بود.

تقوی با یاد آوری اینکه بیمه دانا اولین شرکت بیمه‌ای مشمول اصل ۴۴ است که اواخر شهریور سال ۸۷ با مدیریت پذیرش بورس توافق نامه امضا کرده است، ادامه داد: برای عرضه سهام در بورس اوراق بهادار شرط‌هایی وجود دارد که برخی بر عهده هیات مدیره شرکت و برخی مانند تصویب اساسنامه و تغییر وضعیت سهامی‌خاص به عام از وظایف مجمع عمومی‌است.

سرپرست معاونت اداری و مالی بیمه دانا در خصوص واگذاری ۳۹درصد سهام این شرکت بابت رد دیون دولت به چهار نهاد و سازمان گفت: ۱۳/۲۳درصد این سهام به سازمان تامین اجتماعی، ۸۷/۶‌درصد به سازمان بازنشستگی، ۷درصد به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و ۲‌درصد نیز به صندوق ذخیره فرهنگیان واگذار شده و بیشترین سهام بیمه دانا توسط این سازمان‌ها بابت طلب خود از دولت دریافت شده است.

به گفته وی، با در نظر گرفتن عرضه ۵درصد سهام برای کشف قیمت، ۵درصد به عنوان سهام ترجیحی به کارکنان و عرضه‌ درصدی از سهام با عنوان سهام ترجیحی به متخصصین و مدیران شبکه فروش می‌توان گفت بیمه دانا به زودی تحت نام بیمه خصوصی به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

تقوی با بیان اینکه سود آوری بیمه دانا طی دو سال گذشته از روند رو به رشدی برخوردار بوده است، افزود: بر اساس برنامه‌های تدوین شده، پرتفوی این شرکت محقق شد و پرتفوی سال ۸۶ حکایت از رشد ۵۷‌درصدی در مقایسه با سال ۸۵ دارد.