مقام‌های بانکی آمریکا دو بانک دیگر این کشور را تعطیل کردند و تعداد بانک‌های ورشکسته را تا رقم سال گذشته بالا بردند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، در سال ۲۰۰۷ تنها ۳ بانک ورشکسته در آمریکا وجود داشت. بانک استرلینگ آمریکا در میسوری و بانک گریت باسین در ایالت نوادا دو بانک آخری هستند که اعلام ورشکستگی کرده‌اند. سازمان بیمه سرمایه‌های فدرال همچنان به بیمه کردن سرمایه‌ها ادامه می‌دهد و حساب‌های سرمایه که تاکنون بیمه شده‌اند، بالای ۲۵۰هزار دلار می‌باشند.

بر اساس این گزارش، مشتریان این دو بانک هنوز هم می‌توانند چک بنویسند یا از دستگاه خودپرداز یا کارت‌های اعتباری بانک استفاده کنند. سازمان نظارت و ذخیره فدرال، بانک استرلینگ را ورشکسته اعلام کرد و این در حالی است که بخش موسسات مالی نوادا بر بانک باسین در نوادا نظارت دارد.

سازمان بیمه سرمایه‌های فدرال به عنوان دریافت کننده دو بانک فوق تعیین شده است. این در حالی است که بخش اداری بانک استرلینگ آمریکا در میسوری روز دوشنبه دوباره بازگشایی خواهد شد. و بانک‌های آریزونا و کالیفرنیا در روز دوشنبه آتی آغاز به کار می‌کنند.

این گزارش حاکی است، سپرده‌گذاران در بانک استرلینگ آمریکا به طور خودکار تحت پوشش بانک‌های دیگر قرار می‌گیرند.

بانک استرلینگ آمریکا بر پایه یک کارخانه شکر قرار گرفته است. این بانک ۱۸۱‌میلیون دلار در بخش دارایی‌ها و ۹/۱۷۱میلیون دلار در بخش سپرده‌های بانکی خود تا ۲۰ مارس موجودی داشته است. سازمان بیمه سرمایه‌های فدرال بقیه دارایی‌ها را برای فروش در زمان دیگری نگهداری خواهد کرد. آخرین موسسه بیمه شده ورشکست شده در میسوری بانک هوم در مارس سال گذشته می‌باشد که بانک گریت باسین مستقر در الکو و سازمان بیمه سرمایه‌های فدرال در لاس وگاس همه بدهی این بانک را به عهده گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: بخش اداری بانک گریت باسین نوادا در روز دوشنبه به عنوان شعبه بانک ایالت نوادا مجدد بازگشایی خواهد شد. سپرده‌گذاران بانک گریت باسین در نوادا به طور اتوماتیک، به عضویت بانک ایالت نوادا در خواهند آمد.

از تاریخ ۳۱ دسامبر بانک گریت باسین نوادا دارایی در حدود ۲۷۰‌میلیون دلار و ۴/۲۲۱میلیون دلار در بخش سپرده‌های بانکی خود موجودی دارد. بانک ایالت نوادا با تقبل همه سپرده‌های بانک‌های ورشکسته و خرید در حدود ۳/۲۵۲میلیون از دارایی‌ها موافقت کرد. سازمان بیمه سرمایه‌های فدرال همچنین دیگر دارایی‌های بانک را برای فروش در آینده نگهداری خواهد کرد. لیست بانک‌های ورشکسته با وجود افت قیمت خانه و افزایش بیکاری در حال افزایش می‌باشد که بیشتر به دولتی شدن منجر خواهد شد و نیز در داد و ستدها نیز به قصور در پرداخت وام و بدهی‌ها خواهد انجامید.

این بانک‌های ورشکسته میلیارد‌ها دلار از ذخیره صندوق بیمه را از بین بردند و اکنون این موسسه در ۳۱ دسامبر در پایین‌ترین سطح موجودی(معادل ۹/۱۸میلیارد دلار) در ۲۵ سال گذشته و در مقایسه با رقم ۴/۵۲میلیارد دلار در اواخر سال ۲۰۰۷ قرار گرفته است. سازمان بیمه پیش‌بینی می‌کند که بانک‌های ورشکسته هزینه بیمه‌ای معادل ۶۵‌میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۳ برای صندوق داشته باشند. بانک ملی و بانک ذخیره آمریکا حدود ۱/۳۲ میلیارد دلار در سه ماه آخر سال گذشته از دست داده‌اند که این بزرگترین زیان در سابقه ۲۵ سال گذشته سازمان بیمه می‌باشد. این در حالی است که این سازمان در سه ماه پایانی ۲۰۰۷ با سود ۵۷۵‌میلیون دلاری روبه‌رو بود.

سازمان بیمه ۲۵۲ بانک و صندوق ذخیره را در لیست موسسات با مشکل مواجه شده خود در اواخر سال ۲۰۰۸ دارد که بسیار بیشتر از تعداد ۱۷۱ بانک سه ماه سوم می‌باشد.

بانک تیتان که ضعیف‌ترین عملکرد را در بین بانک‌های بزرگ آمریکا داشته است گزارش داد: در سه ماه نخست معادل ۹۶۶‌میلیون دلار زیان داشته است که این رقم در مقایسه با رقم پیش‌بینی شده بانک وال‌استریت بسیار کمتر می‌باشد.

این گزارش همچنین به بررسی درآمدهای خالص شرکت جی‌پی‌مورگان و شرکت گلدمن و نیز شرکت فارگو پرداخت. با این وجود تحلیل‌گران بر این باورند که درآمد‌های اعلام شده اخیر عمق وخامت و شرایط مالی واقعی صنایع را نشان نمی‌دهد.