مسوول خصوصی‌سازی بانک ملت از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی EPS بانک و تعدیل مثبت سود خبر داد.

محمد خوش‌بین، مسوول خصوصی‌سازی بانک ملت، در گفت‌وگو با ایسنا از تعدیل مثبت سود سهام بانک ملت خبر داد و گفت: تعدیل مثبت سود بانک ملت به بورس ارسال شده است که در صورت نهایی شدن اعلام می‌شود. EPS اعلامی بانک ملت در سال ۸۷ ، ۱۸ تومان و پنج ریال است که بیش از ۱۰۰ درصد آن محقق می‌شود.

وی در خصوص تاریخ برگزاری مجمع ملت اظهار کرد: زمان برگزاری مجمع قبل یا بعد از عرضه بلوکی سهام ملت توسط سازمان خصوصی سازی در حال بررسی است که بعدا متعاقبا اعلام می‌شود.

خوش بین با بیان اینکه ممکن است بانک ملت در دو بلوک پنج درصدی در خرداد عرضه شود در مورد وجود بازار گردان سهام ملت خاطرنشان کرد: در صورتیکه سهامدار عمده بلوک بانک ملت را خریداری کند بازار گردان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه۳۰ درصد سهام ملت به سهام عدالت تعلق می‌گیرد تصریح کرد: نقل و انتقالات سهام ملت توسط بانک انجام شده و در حال حاضر سازمان خصوصی سازی در حال بررسی قیمت ملت برای واگذاری به سهام عدالت است که پس از نهایی شدن انجام می شود که این قیمت از قیمت فعلی هر سهم ملت بیشتر خواهد بود و زمانی این قیمت توسط هیات واگذاری به تصویب رسید در چارچوب همین قیمت به شرکت بورس و شرکت کارگزار سهام عدالت ابلاغ می‌شود که این قیمت گذاری مشمول ۲۵ درصد رد دیون نیز می‌شود.

مسوول خصوصی سازی بانک ملت از واگذاری پنج درصد سهام ترجیحی به کارکنان تا پایان اردیبهشت خبرداد و اظهار کرد: در سال جدید آیین نامه سهام ترجیحی تغییر کرده است که مطابق آیین نامه جدید به ۲۵ هزار نفر از کارکنان بانک ملت به قیمت ۱۰۵ تومان به ازای هر سهم سهام داده خواهد شد.

وی توضیح داد: تا پایان اردیبهشت ماه نحوه پرداخت سهام ترجیحی به کارکنان ملت به سازمان خصوصی سازی اعلام و سپس سهام آنها به شرکت بورس منتقل می‌شود و متوسط ۱۰ برابر حقوق افراد در محدوده قیمت ۱۰۵ تومان برای هر سهم به آنها سهام داده می‌شود.

خوش‌بین در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۸۷، ۴۰ درصد از محل سود افزایش سرمایه خواهیم داشت تصریح کرد: انباشت سود شرکت به تناسب هر سهم ۱۳۶ تومان است.

خوش‌بین در پایان گفت: خبرهای خوبی برای سهامداران بانک ملت داریم که پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

وی خدمات مالی توسعه‌ای، نهایی شدن کارت سوخت، مراکز تبادل پولی را از اقدامات بانک ملت در این راستا دانست.

پنج درصد از سهام بانک ملت پس از دو سال آماده سازی در۳۰ بهمن سال گذشته به عنوان آخرین عرضه دولت در سال ۸۷ و اولین بانک دولتی به قیمت ۱۰۵ تومان وارد بورس شد. ۳۰ درصد سهام ملت به سهام عدالت، ۲۵ درصد بابت رد دیون، پنج درصد برای کارکنان و مابقی در بورس عرضه خواهد شد.