گروه بازار پول- پس از عرضه سهام بانک تجارت در بورس، مهمترین مسوولیت مدیران و کارکنان بانک خلق ارزش برای سهام و افزایش سود در راستای منافع سهامداران است.

داوری مدیرعامل بانک تجارت در جمع مدیران و مسوولان این بانک گفت: عرضه سهام بانک تجارت در بورس را می‌توان نقطه عطفی در عملکرد بانک پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست. خصوصی سازی یقینا رویکرد و دیدگاه بانک را به مقوله بانکداری تغییر خواهد داد و لذا از هم اکنون باید نگرش خصوصی را در خود تقویت کنیم.

داوری خاطر نشان کرد: با خصوصی سازی بانک معیارهای تصمیم گیری تغییر خواهد کرد. ارزیابی عملکرد بانک از طریق تابلوی بورس انجام می‌شود و کوچکترین عملکرد ما در قیمت سهام تاثیرگذار خواهد بود. خصوصی سازی همچنین نوید تلاش بیشتر برای کارکنان بانک خواهد بود زیرا کارکنان مستقیما از سودآوری بیشتر بانک منتفع می‌شوند. در این بین هر یک از واحدها که در سودآوری بیشتر بانک نقش داشته باشند نیز تشویق خواهند شد. داوری میزان استقبال از سهام بانک تجارت را مثبت پیش‌بینی کرد و افزود: اطلاعات شفاف و برخورداری بانک تجارت از پرسنل توانمند نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش آتی قیمت سهام بانک خواهند داشت. مدیرعامل بانک تجارت خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای خصوصی‌سازی مدیریت کردن بهینه هزینه‌هاست، در قبال هر هزینه‌ای باید برای بانک درآمد ایجاد کرد. همچنین افزایش تعداد شعب در خصوصی‌سازی ملاک نیست، بلکه هدف ما کاراترکردن شعب است.

مدیران و مسوولان بانک تجارت طی یک سمینار آموزشی که با حضور تعدادی از استادان و مدیران مرتبط با بازار سرمایه برگزار شد، با الزامات بازار بورس آشنا شدند.