صندوق تعاون سال گذشته 500‌میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

صندوق تعاون سال گذشته به تعاونی‌های کشور در حدود ۵ هزار‌میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که این میزان نسبت به دو سال گذشته ۱۳۵‌درصد رشد داشته است. به گزارش فارس، بررسی عملکرد صندوق تعاون در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که میزان تسهیلات پرداختی به تعاونی‌های کشاورزی در سال ۸۵، ۷۴۷‌میلیارد و ۴۰۶‌میلیون ریال، در سال ۸۶، یک‌هزار و ۶۰۱‌میلیارد و ۶۷۷‌میلیون ریال و در سال۸۷، یک هزار و ۷۶۹‌میلیارد و ۷۱۷‌میلیون ریال بوده است.

بنابراین گزارش؛ تسهیلات مذکور در سال ۸۶ نسبت به ۸۵ از رشد ۱۱۴درصدی و در سال ۸۷ نسبت به سال ۸۶ رشد ۱۰‌درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، میزان تسهیلات پرداختی به تعاونی‌های صنعت و معدن در سال ۸۵، ۳۶۳‌میلیارد و ۱۷۹‌میلیون ریال، در سال ۸۶ معادل ۵۶۲‌میلیارد و ۳۳‌میلیون ریال و در سال گذشته ۶۰۱‌میلیارد و ۴۳۸‌میلیون ریال بوده که با رشد ۵۵‌درصدی در سال ۸۶ نسبت به ۸۵ و رشد ۷‌درصدی در سال ۸۷ نسبت به ۸۶ برخوردار بوده است.

طبق این گزارش، میزان تسهیلات پرداختی به تعاونی‌های چند‌ منظوره تولیدی در سال ۸۵ پنج‌میلیارد و ۵۹۱‌میلیون، در سال ۸۶ هفت‌میلیارد و ۴۸۱‌میلیون ریال و در سال گذشته ۱۴‌میلیارد و ۸۳۲‌میلیون ریال بوده که رشد ۳۴‌درصدی در سال ۸۶ نسبت به ۸۵ و رشد ۹۸‌درصدی در سال ۸۷ نسبت به ۸۶ داشته است.

در مجموع میزان تسهیلات پرداختی در بخش تعاونی‌های تولیدی در سال ۸۵ یک هزار و ۱۱۶‌میلیارد و ۱۷۶‌میلیون ریال، در سال ۸۶‌، دو هزار و ۱۷۱‌میلیارد و ۱۹۱‌میلیون ریال و در سال ۸۷، دو هزار و ۳۸۵‌میلیارد و ۹۸۷‌میلیون ریال بوده که می‌توان رشد تسهیلات مذکور در سال ۸۶ نسبت به ۸۵ را ۹۵‌درصد و سال ۸۷ نسبت به ۸۶ را ۱۰‌درصد عنوان کرد.

این گزارش حاکی است، میزان تسهیلات پرداختی در بخش مسکن و عمران در سال هشتاد و پنج، ۳۶۹‌میلیارد و ۱۹۰‌میلیون ریال، در سال ۸۶، یک‌هزار و ۱۷۹‌میلیارد و ۸۶۷‌میلیون ریال و در سال ۸۷، یک هزار و ۲۰۲‌میلیارد و ۳۶۹‌میلیون‌ریال بوده است.

رشد این تسهیلات در سال ۸۶ نسبت به سال ۸۵ معادل ۲۲۰‌درصد و در سال گذشته نسبت به سال ۸۶ معادل دو‌درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، میزان تسهیلات پرداختی در بخش خدمات در سال هشتاد و پنج ۴۶۴‌میلیارد و ۵۷۰‌میلیون ریال، در سال هشتاد و شش ۴۸۵‌میلیارد و ۹۷۹‌میلیون ریال و در سال گذشته ۷۳۳‌میلیارد و ۶۴۰‌میلیون ریال بود که از رشد پنج‌درصدی در سال ۸۶ نسبت به ۸۵ و رشد ۵۱‌درصدی در سال ۸۷ نسبت به ۸۶ برخوردار بوده است.

طبق این گزارش، میزان تسهیلات پرداختی در بخش بازرگانی در سال هشتاد و پنج ۱۶۵‌میلیارد و ۸۹۳‌میلیون ریال، در سال هشتاد و شش ۳۸۳‌میلیارد و ۸۳۵‌میلیون‌ریال و در سال گذشته ۶۵۲‌میلیارد و ۵۳۵‌میلیون ریال بود که نشان‌دهنده رشد ۱۳۱‌درصدی در سال ۸۶ نسبت به ۸۵ و رشد ۷۰‌درصدی در سال ۸۷ نسبت به ۸۶ بوده است.

این گزارش می‌افزاید، در مجموع در سال ۸۵، دو هزار و ۱۱۵‌میلیارد و ۸۲۹‌میلیون ریال، در سال ۸۶، چهار هزار و ۲۲۰‌میلیارد و ۸۷۲‌میلیون ریال و در سال ۸۷ چهار هزار و ۹۷۴‌میلیارد و ۵۳۱‌میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که از رشد ۹۹‌درصدی در سال ۸۶ نسبت به ۸۵ و رشد ۱۸‌درصدی در سال ۸۷ نسبت به ۸۶ برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، سهم تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی نسبت به کل تسهیلات ۳۶‌درصد، صنعت و معدن ۱۲‌درصد، چند منظوره‌ ۳/۰‌درصد، مجموع تعاونی‌های تولیدی ۴۸‌درصد، مسکن و عمران ۲۴‌درصد، خدمات ۱۵‌درصد و بازرگانی ۱۳‌درصد بوده است.