گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به افزایش ۵۸ درصدی منابع این بانک طی ۱۰ ماهه سال‌جاری گفت: این شعب سیار برای برخی مناطق کشور تهیه شده که در ایام دهه فجر رونمایی خواهد شد. غلامرضا مصطفی پور در یک نشست خبری از تلاش برای انجام فعالیت بین‌المللی بانک سخن گفت و افزود: سقف تسهیلات این بانک در حال حاضر ۱۰ میلیون تومان است، اما درخواستی به بانک مرکزی برای افزایش این سقف به ۵۰ میلیون تومان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این بانک در آذرماه ۸۶ با سرمایه‌گذاری ۱۰ بانک دولتی از محل منابع سپرده‌ای بانک‌ها ایجاد شد، گفت: تجهیز منابع و تسهیلاتی که این بانک پرداخت‌ می‌کند، فقط در قالب قرض‌الحسنه است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: مجموع تسهیلات پرداختی تا ۳۰ دی‌ماه امسال مبلغ ۲۲ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۸ هزار میلیارد ریال بود، رشد ۱۴ هزار میلیارد تومانی داشته است.

وی مانده تسهیلات پرداختی را ۱۹ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مجموع پرونده‌های جاری پرداخت تسهیلات، ۶۰۰ هزار پرونده است، در حالی که در سال گذشته این عدد ۲۸۶ هزار پرونده بوده و در واقع در یک سال گذشته بیش از کل ۴ سال گذشته فعالیت صورت گرفته است.

مصطفی‌پور با اعلام فعال بودن یک میلیون و ۳۰۰ هزار حساب قرض‌الحسنه در بانک، افزود: تعداد حساب‌های جاری قرض‌الحسنه ۱۱۵ هزار و تعداد حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه یک میلیون و ۱۸۵هزار حساب است.

وی تصریح کرد: جمع کل منابع در این بانک ۱۷ هزار میلیارد ریال است که در مدت مشابه تا دی ماه سال گذشته ۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

مصطفی پور از راه‌اندازی شعب سیار بانک قرض‌الحسنه خبر داد و گفت: این شعب سیار برای برخی از مناطق کشور تهیه شده که در ایام دهه فجر از آن رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ایجاد ۱۶۲ هزار فرصت شغلی در صندوق مهر امام رضا (ع) در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در سال‌جاری تا پایان دی‌ماه، ۸۲ هزار فرصت شغلی در صندوق ایجاد شد و امیدواریم این میزان تا پایان سال به بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در سال‌جاری تاکنون به ۹۴ هزار پرونده به میزان بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که از این مبلغ ۷۹۷ میلیارد ریال به تعداد ۲۴ هزار و ۲۰۰ پرونده مربوط به اشتغال خانگی بوده است.