فارس- در حالی که برخی از وجود برخی معطلی‌ها و انتظار برای دریافت ارز در مرکز مبادلات ارزی خبرداده بودند، معاون ارزی بانک مرکزی اعلام کرد که تخصیص اعتبار ارزی در این مرکزی سقف ندارد. معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تخصیص ارز به متقاضیان در مرکز مبادلات ارزی سقف ندارد و بر اساس حجم ثبت سفارش انجام می‌شود، گفت: دیروز تا ساعت ۱۲ حدود ۴۰ میلیون دلار ارز به متقاضیان عرضه شد.

مینو کیانی‌راد در گفت‌وگو با باشگاه خبری فارس در پاسخ به این سوال که برخی متقاضیان ارز عنوان می‌کنند برای پرداخت ارز در مرکز مبادلات ارزی سقف تعیین می‌شود، با رد این موضوع اظهار کرد: مطابق با حجم ثبت سفارش صورت گرفته، ارز از طریق بانک عامل تخصیص داده می‌شود. وی افزود: در این باره مشکلی نیست و سقفی برای پرداخت ارز به متقاضی وجود ندارد.

معاون ارزی بانک مرکزی گفت: اگر نمونه‌ و مصداقی وجود دارد با مشخصات ثبت سفارش متقاضی به بنده اطلاع داده شود تا ما این مساله را پیگیری کنیم. کیانی‌راد تاکید کرد: تنها مبنای ما اولویت‌های کالایی است و به آنها ارز پرداخت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی خبرها حاکی از تصمیم بانک مرکزی بر افزایش فاصله ارز غیر مرجع با قیمت بازار از ۲ درصد به ۱۰ درصد است، اظهار کرد: برخی ارقام به صورت پیامک ارسال می‌شود که ما برای پیگیری موضوع افرادی را به بازار فرستادیم که مشخص شد کاملا غیرواقعی است و فاکتوری با این قیمت‌ها وجود ندارد.