گروه بنگاه‌ها - یوسف مرتضایی عضو هیات‌مدیره بانک مسکن طی گفت‌و‌گویی به تشریح عملکرد این بانک در حوزه مسکن مهر پرداخت.

وی اظهار کرد: در سال گذشته که به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده بود، کارکنان بانک مسکن در سراسر کشور جهادگونه عمل کردند؛ به طوری که بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال ۹۰ پرداخت شد که ۹۵ درصد آن به بخش مسکن اختصاص داشت. در نتیجه پرداخت این تسهیلات، یک میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار از هموطنان، صاحب سرپناه شدند یا واحدهای خود را تعمیر و بازسازی کردند. عضو هیات‌مدیره بانک مسکن خاطرنشان کرد: بانک مسکن به عنوان بانک عامل در طرح مسکن مهر در کنار دولت محترم، از ابتدای اجرای طرح تا به امروز در بخش مسکن مهر برای احداث دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، ۴۳۶ هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد کرده و ۳۴۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی یادآور شد: از مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز، ۴۴۰ هزار واحد مربوط به احیای بافت فرسوده و مسکن روستایی بوده است.مرتضایی افزود: کارکنان بانک مسکن در ۱۲۰۰ شعبه در سراسر کشور با هدف همراهی طرح مسکن مهر خالصانه تلاش کردند تا امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر باشیم.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم مسکن مهر، تولید مسکن به روش صنعتی است، اظهار کرد: به لطف خداوند امروز در این عرصه به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم، در حال حاضر یک سوم مسکن مهر کشور به روش صنعتی و پیشرفته تولید می‌شود و برای ساخت این واحدها تاکنون ۱۳۸ هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.