روزنامه «بحرین تریبون» از پیش‌بینی کارشناسان برای افزایش ارزش بازار صکوک اسلامی به ۱۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ میلادی خبر داد. به گزارش ایرنا به نقل از امور بین‌الملل پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، در گزارش این روزنامه آمده است: صنعت بانکداری اسلامی در سال گذشته رشدی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد را تجربه کرد.

براساس این گزارش، رشد نهادهای مالی اسلامی (صکوک اسلامی) از۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۳ میلادی به ۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۷ رسیده است که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سه سال آینده دو برابر شود.

در همین رابطه، بانک مرکزی بحرین، سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی (AAOIFI ) را با مشارکت جهانی راه‌اندازی کرده است. کشور پادشاهی بحرین با رشد نهادهای مالی اسلامی در سال‌های اخیر، توجه خود را به توسعه مهارت و تکنیک افراد در این حوزه معطوف کرده است؛ به طوری که دانشجویانی از این کشور روی به رشته حسابداری اسلامی آورده‌اند. (AAOIFI ) تاکنون ۶۸ استاندارد جهانی را با همکاری بانک‌های اسلامی و نهادهای مالی جهان وضع کرده است. این سازمان قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی استانداردهای خود را به ۹۰ عدد افزایش دهد.