«اقتصاد نوین» برترین بانک ایرانی شناخته شد

از میان تمامی بانک‌های جمهوری اسلامی ایران معتبرترین جایزه بین‌‌المللی در عرصه بانکداری در سال‌جاری میلادی به بانک اقتصاد نوین اختصاص یافت. به گزارش خبرنگار ما، مجله معتبر بنکر وابسته به بنگاه مالی فایننشال تایمز (Financialtimes) با سابقه ۸۱سال فعالیت تخصصی مطبوعاتی، در هر سال پس از مقایسه شاخص‌های مالی و مدیریتی و نظرخواهی از متخصصان امر، جایزه‌ای را به بانک‌ها و موسسات مالی برتر در ۱۴۰کشور جهان اعطا می‌کند. بنابراین گزارش، در سال ۲۰۰۷ میلادی این جایزه در بین کلیه بانک‌های جمهوری اسلامی ایران به بانک اقتصاد نوین تعلق گرفته است.

از جمله اصول مجله بنکر برای اعطای این جایزه معتبر بین‌المللی به بانک‌های جهان، تعهد نسبت به آرمان‌ها و اهداف تعیین شده، ارزش‌آفرینی برای مشتریان و سهامداران، توسعه مدیریت راهبردی، تدبیر خلاق در سرمایه‌گذاری‌ها و به کارگیری تخصص در همه عرصه‌های بانکداری است. به گزارش مجله بنکر سود خالص این بانک با رشد ۲۱۶درصدی خود طی مدت مذکور به ۹۳میلیون دلار رسیده است. مجموع دارایی این بانک با ۱۸۱درصد رشد به ۴/۴میلیارد دلار و سرمایه Tier۱ (مجموع حقوق صاحبان سهام به اضافه سود انباشته) آن با ۱۴۶درصد رشد به ۳۵۸میلیون دلار رسیده است. این گزارش می‌افزاید: با توجه به این ارقام، بانک اقتصاد نوین پدیده جدیدی در سیستم بانکداری ایران است. نرخ بازده دارایی این بانک نیز در گزارش بنکر ۴۳درصد اعلام شده است. در تطابق با عملیات بانکداری بین‌المللی و همچنین همکاری‌های داخلی، بانک اقتصاد نوین توانسته است شبکه شعب خود را از تعداد ۲۶شعبه در سال ۲۰۰۵ به ۱۵۰شعبه در جولای سال ۲۰۰۷ افزایش دهد و انتظار می‌رود تا ماه مارس ۲۰۰۸ (پایان سال ۱۳۸۶) این تعداد به ۳۰۰شعبه برسد. در سال منتهی به ماه مارس ۲۰۰۷ (سال ۸۶) سپرده‌های این بانک با ۱۸۵درصد رشد به ۷/۳میلیارد دلار رسیده و ارزش اعتبارات اسنادی آن با ۴۸۳درصد رشد به رقم ۵۸۶میلیون دلار بالغ شده است. تعداد کارمندان این بانک با رشد ۳برابری خود به ۱۲۴۰نفر و تعداد دستگاه‌های خودپرداز آن به ۲۰۰دستگاه رسیده است.

به گزارش مجله بنکر، دکتر جلال رسول‌اف، مدیرعامل این بانک با بیان اینکه اعطای جایزه بانکداری سال ۲۰۰۷ به بانک اقتصاد نوین نه تنها یک موفقیت بلکه کار بزرگی برای بانک به حساب می‌آید، معتقد است که بانک اقتصاد نوین دارای یک احساس مسوولیت قوی برای خلق ارزش افزوده بیشتر برای مشتریان و سهامداران خود با مزیت رقابتی مستحکم است. وی می‌افزاید: ما امیدواریم که این کار بزرگ بتواند دامنه فعالیت‌های بانکداری اقتصاد نوین را در سراسر جهان گسترده‌تر کند و چشم‌انداز موفقیت همیشگی را برای این بانک

فراهم نماید.