نرخ یورو به ۱۴۰۵ تومان رسید

دنیای اقتصاد- بهای دلار آمریکا در بازار داخلی ۱۲تومان دیگر رشد کرد و به ۹۶۵تومان رسید. از سویی رشد قیمت یورو و پوند در بازار داخلی رکورد جدیدی از قیمت‌های آنها را در بازار ثبت کرده است. یورو به رکورد ۱۴۰۵تومان در بازار دست یافت و پوند انگلیس رقم ۱۹۵۰تومان را در کارنامه قیمت خود درج کرد. نرخ یورو از ۱۴۰۰تومان فراتر رفت

رشد شدید قیمت دلار، یورو و پوند در بازار داخلی ارز

گروه بازار پول- بهای دلار آمریکا در بازار داخلی ۱۲تومان دیگر رشد کرد و به ۹۶۵تومان رسید.

رشد بهای دلار در بازار داخلی در حالی تداوم یافته که نرخ برابری یورو و پوند انگلیس در مقابل آن در بازارهای بین‌المللی با رشد همراه بوده است.

روز گذشته در ساعت ۱۴ به وقت تهران، نرخ برابری یورو در مقابل دلار با ۰۰۲/۰ واحد رشد به حد ۴۶۵۹/۱ رسید.

نرخ برابری پوند انگلیس در برابر دلار نیز با ۰۰۴۲/۰ واحد رشد به حد ۰۶۱۴/۲ رسید و ارزش دلار در مقابل ین ژاپن تا حد ۹۸/۱۰۹ پایین آمد.شرایط فوق در بازار داخلی ضمن اینکه بر قیمت یورو و پوند هر یک در حدود ۱۰تومان افزوده، تقاضا برای دلار را در بازار نیز برای دلار آمریکا تشدید کرده است.

دلار ۱۲تومان دیگر گران شد تا نسبت به اول آذرماه که قیمت آن در حدود ۹۳۳تومان بود ۴/۳درصد رشد داشته باشد.

افزایش تقاضا برای دلار در شرایط موجود بر اثر انگیزه‌های روانی بازار و عدم اطمینان از آینده نرخ ارز در شرایط فعلی خاورمیانه دارد.تقویت احتمال کاهش نرخ بهره دلار تا حد ۲۵/۴درصد با توجه به سخنان برنانکه، رییس فدرال‌رزرو مبنی بر تاثیر این اقدام بر رشد اقتصادی و تقویت ارزش دلار دیگر همچون سابق با کاهش ارزش دلار همراه نیست؛ بنابراین انتظارات از بازار، تعریف جدیدی از رشد قیمت دلار به دست داده است.

از سویی رشد قیمت یورو و پوند در بازار داخلی رکورد جدیدی از قیمت‌های آنها را در بازار ثبت کرده است.

یورو به رکورد ۱۴۰۵تومان در بازار دست یافت و پوند انگلیس رقم ۱۹۵۰تومان را در کارنامه قیمت خود درج کرد تا راهی دیگر تا برابری ۲ درمقابل دلار آمریکا نداشته باشد.

از سویی با وجود رشد ۵/۶دلاری نرخ طلا در بازارهای داخلی قیمت انواع سکه در بازار داخلی نسبت به روز قبل تغییری نداشت.

هشدار بانک مرکزی امارات به صرافی‌ها و موسسات ارزی - مالی

بانک مرکزی امارات متحده عربی نسبت به افزایش ارزش درهم مقابل دلار به صرافی‌ها و موسسات ارزی و مالی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در پی افزایش بی‌سابقه درهم مقابل دلار و هجوم سرمایه‌گذاران برای تبدیل دلار به درهم در صرافی‌ها و موسسات مالی و ارزی، بانک مرکزی امارات متحده عربی نسبت به افزایش بی‌اساس ارزش درهم نسبت به دلار به صرافی‌ها و موسسات ارزی و مالی در امارات هشدار داد و از آنها خواست تا ارزش درهم را تغییر ندهند.

همچنین بانک مرکزی امارات به صرافی‌ها اعلام کرد که قیمت درهم و دلار را بانک مرکزی تعیین می‌کند و صرافی‌ها نیز باید معاملات خود را با قیمت ارائه شده توسط بانک مرکزی انجام دهند.

در همین حال بانک مرکزی امارات ارزش هر دلار را برای خرید ۶۵/۳درهم و هر دلار برای فروش نیز ۶۷۵/۳درهم تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد»، در ادامه افزایش قیمت برخی ارزها در بازار داخلی قیمت هر درهم امارات نیز به حد ۲۶۸تومان رسیده که از آغاز آذرماه امسال با ۶/۴درصد رشد مواجه بوده است. کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای عمده جهان برخی از فعالان ارزی در صرافی‌های امارات را به تبدیل دلار به درهم ترغیب کرده است که ظاهرا بانک‌مرکزی این کشور به لحاظ اتخاذ نظام ارزی «دلار آمریکا با انعطاف‌پذیری محدود» تمایلی به تغییر نرخ برای درهم در مقابل دلار ندارد با این حال سرمایه‌گذاران منافع خود را در تبدیل دلار به درهم دیده‌اند. همین وضعیت افزایش تقاضا را نسبت به درهم در بازار داخل موجب شده و رشد ۱۲تومانی این ارز در بازار رقم خورده است.