عضو هیات‌مدیره لیزینگ صنعت و معدن گفت: با به کارگیری روش‌های پیشرفته تامین منابع مالی، توانایی لیزینگ پیشرفته‌ترین هواپیماها را برای شرکت‌های هواپیمایی کشور داریم. حسنعلی قنبری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به انعقاد قرارداد لیزینگ ۴ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ بین شرکت لیزینگ صنعت و معدن و شرکت هواپیمایی آسمان، اظهار داشت: اولین هواپیمایی که چک آن به شرکت آسمان پرداخت شد، مبلغی حدود ۵‌میلیارد تومان داشت و اعتبار مورد‌نیاز برای خریداری هواپیماهای بعدی نیز بسته به زمان‌بندی شرکت آسمان به این شرکت پرداخت خواهد شد.

وی در مورد این نکته که شرکت آسمان بنا به نظر دولت از گذشته، ضمن دریافت یارانه موظف به انجام پروازهای مناطق محروم بوده و از این بابت به نظر می‌رسد که تا‌حدودی زیان‌ده باشد، اهداف اجتماعی شرکت لیزینگ صنعت و معدن را یادآور شد و گفت: با وجود این طی ارزیابی‌های دقیقی که از این پروژه به عمل آمده است، توانایی شرکت آسمان در بازپرداخت وجوه به اثبات رسیده است.

نایب‌رییس لیزینگ صنعت و معدن با بیان اینکه این شرکت از یک پشتوانه دولتی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای لیزینگ پروژه‌های مختلف توسط این شرکت تامین می‌شود، عمدتا به واسطه سهامی‌عام بودن آن از طریق سرمایه مردم و بخش دیگری نیز از طریق شرکت‌های وابسته تامین می‌شود. وی با اشاره به تلاش نظام بانکداری برای گسترش بانکداری الکترونیک و نیز حذف واسطه‌های مالی با پیشرفته کردن نظام بانکداری کشور تصریح کرد: حتی با گسترش این شیوه که البته به نفع نظام بانکداری و اقتصاد کشور است، متقاضیان نمی‌توانند منابع مالی در حد کلان را به راحتی لیزینگ‌ها از بانک دریافت کنند.

قنبری ادامه داد: تا‌کنون به‌رغم وجود مشکلات زیادی که از لحاظ شرایط اقتصادی و سیاسی برای تامین ناوگان هوایی کشور وجود داشته است، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به سراغ لیزینگ‌ها نیامده و با شیوه‌های خاص خود ناوگان خود را توسعه داده است.

نایب رییس هیات‌مدیره لیزینگ صنعت و معدن تصریح کرد: این شرکت با به‌کارگیری روش‌های پیشرفته و مطمئن تامین منابع مالی برای خریداری هر نوع هواپیما از انواع پیشرفته و قرار دادن آن به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار شرکت‌های هواپیمایی آمادگی کامل را دارد.