گروه بازار پول - نخستین شعبه بانک پارسیان در شهر قدس با حضور معاون اعتباری بانک پارسیان، اعضای شورای شهر و مسوولان ادارات و سازمان‌های مختلف این شهر ۳۰هزار نفری افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، پنج‌شنبه ۱۵ آذر ماه محمدعلی بهزادان، معاون اعتباری بانک، صدو پنجاه و ششمین شعبه بانک پارسیان را افتتاح کرد. با گشایش این شعبه شهر قدس پذیرای اولین شعبه از شعب بانک خصوصی در کشور شده است.

در آیین افتتاح شعبه، معاون اعتباری بانک طی سخنانی اظهار امیدواری کرد که دستاورد افتتاح این شعبه در شهر قدس، برای این شهر و بانک پارسیان موفقیت‌آمیز باشد. او با بیان ویژگی‌های خدمات بانک پارسیان اظهار داشت: از چندی پیش دعوت از بانک پارسیان برای افتتاح شعبه در این شهر توسط فرمانداری شهر قدس مطرح شده بود که این امر پس از بررسی های مقدماتی و نیاز سنجی‌های به عمل آمده انجام شده و اکنون این توفیق نصیب بانک پارسیان شده است.

انجام امور روزمره اهالی شهر قدس همچون دیگر شهرهای کشور با فعالیت‌های بانکی عجین بوده و با افتتاح این شعبه با توجه به ویژگی‌های خدمات این بانک تلاش برای فراهم آوردن شرایط بهتر در انجام فعالیت‌های ساکنان شهر خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر دو وظیفه مهم شعب بانک‌ها که همان جذب سپرده و اعطای تسهیلات می‌باشند، تاکید کرد: بدیهی است که سرمایه لازم برای اعطای تسهیلات از طریق سپرده‌هایی که مشتریان نزد بانک‌ها می‌گذارند، تامین می‌شود.

از آنجا که طبق آیین‌نامه بانک مرکزی ۱۷درصد از سپرده‌های هر بانک نزد بانک مرکزی سپرده شده و حدود ۳درصد از سپرده‌ها نیز به دیگر هزینه‌های بانک تعلق می‌گیرد، به این ترتیب ۸۰درصد باقی مانده این سپرده‌ها صرف اعطای تسهیلات مورد نیاز در جامعه می‌شود.

پس یقین بدانید که اعطای هر گونه تسهیلات بانکی منوط به جذب سپرده‌های مشتریان است.

معاون اعتباری بانک پارسیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های این بانک گفت: این بانک ۱۳۰هزار میلیارد ریال سپرده دارد که از این مبلغ ۹۰هزار میلیارد ریال به اعطای تسهیلات تعلق گرفته است. وی در پایان، اظهار امیدواری کرد که پارسیان بتواند انتظارات اهالی شهر قدس را برآورد کرده و ارائه خدمات نوین بانکی با سیستم اقتصاد این شهر هماهنگ شود.

در ادامه مراسم عابدینی، از اعضای شورای این شهر در سخنان کوتاهی مراتب خشنودی اعضای شورای شهر قدس را از افتتاح شعبه بانک پارسیان به اطلاع حاضران رسانده و گفت: شهر قدس یکی از سه شهر بزرگ استان تهران است که چهارصد و پنجاه

شرکت اقتصادی بزرگ را در اطراف خود داشته و دارای اتحادیه‌های صنفی گوناگون است، بنابراین افتتاح شعبه بانک پارسیان در این شهر صنعتی - اقتصادی اقدامی به جا بوده و بی‌تردید این بانک با عملکرد مثبت خود در مقوله جذب مشتری موفق خواهد بود. وی در پایان با بیان این که یکی از معیارهای توسعه کشورها، توسعه نظام بانکی و شبکه آنها است، برای بانک پارسیان رسیدن به توفیقات بیشتر در حوزه‌های بانکداری را آرزو کرد.

در مراسم افتتاح این شعبه مدیران بانک از جمله مدیر امور شعب، مدیر سخت‌افزار شبکه و پشتیبانی IT و مدیر پشتیبانی به همراه کارشناسان مربوطه و تنی چند از دیگر مسوولان ادارات و سازمان‌های شهر قدس و تعدادی دیگر از تجار منطقه حضور داشتند.