عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از بدهی ۱۲۰۰‌میلیارد تومانی دولت به بانک کشاورزی خبر داد. عباس رجایی نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی‌در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد نشست اخیر کمیسیون کشاورزی با مسوولان بانک کشاورزی گفت: پس از تغییر مدیرعامل بانک کشاورزی، این گروه برای ارائه گزارش همراه با مسوولان صندوق بیمه به کمیسیون آمده بودند که در این نشست مطرح شد: ۱۲۰۰‌میلیارد تومان بدهی دولت به بانک کشاورزی است که ۷۰۰‌میلیارد تومان مربوط به بدهی دولت به صندوق بیمه محصول کشاورزی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: طرح تحقیق و تفحص از صندوق بیمه محصولات کشاورزی که از ۶ ماه قبل در جریان است، هنوز به نتیجه نرسیده است.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مورد مطالبات بانک کشاورزی اظهار داشت: نمایندگان برای پرداخت مطالبات بانک کشاورزی طرح دو فوریتی ارائه کردند که مجلس به دو فوریت طرح رای نداد و طرح در نوبت رسیدگی عادی قرار دارد.

وی افزود: مقرر شده بود، در بودجه ۱۳۸۶ از محل بخشی از فروش سهام شرکت‌های دولتی بخشی از بدهی دولت به شبکه بانکی از جمله بانک کشاورزی پرداخت شود، ولی برای بانک کشاورزی جمع‌بندی این بود که از محل بازگشت تسهیلات ارزی بانک کشاورزی این مطالبات پرداخت شود.