اتحادیه پایاپای آسیایی اعلام کرد: مبادلات مالی ایران با هفت کشور دیگر عضو این اتحادیه در سال ۲۰۰۷ با ۴۲‌درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸/۹‌میلیارد دلار رسید. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت اتحادیه پایاپای آسیایی، حجم کل مبادلات مالی هشت کشور عضو این اتحادیه در سال۲۰۰۷ با ۳۱درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶/۳۱‌میلیارد دلار رسید.

پس از هند، ایران بیشترین حجم مبادله مالی با اعضای این اتحادیه را در مدت مذکور داشته است. مبادلات مالی هند با اعضا در این مدت به ۱۴‌میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴‌درصد رشد داشته است.

مبادلات مالی ایران نیز با افزایش ۴۲‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/۹‌میلیارد دلار گزارش شده است.

بر اساس این گزارش ایران به عنوان بزرگترین اعتباردهنده در درون اتحادیه پایاپای آسیایی در سال ۲۰۰۷ شناخته شده است. حجم اعتبارات پرداختی ایران در این مدت با ۴۲درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به۳ /۹‌میلیارد دلار رسید. هند با ۷/۵‌میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

میزان اعتبارات دریافتی توسط ایران در این مدت نیز با ۲۹درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۴۸‌میلیون دلار رسید. در سال ۲۰۰۶، ۴۲۳‌میلیون‌دلار اعتبار از اتحادیه پایاپای آسیایی به ایران اختصاص یافته بود. هند با دریافت

۳ /۸‌ میلیارد دلار بزرگترین دریافت‌کننده اعتبار در اتحادیه پایاپای آسیایی طی سال ۲۰۰۷ شناخته شده است. میزان اعتبارات دریافتی در این مدت توسط سایر کشورها به این شرح است: بنگلادش ۶/۲‌میلیارد دلار،‌ بوتان ۱۰۳ هزار دلار، نپال ۱۲‌میلیون دلار، پاکستان۴/۱‌میلیارد دلار، سری لانکا ۸/۲‌میلیارد دلار و میانمار ۳۴۹۰ دلار. میزان اعتبارات پرداختی به تفکیک هر کشور نیز به این شرح است: بنگلادش ۱۴۰‌میلیون دلار، بوتان ۱۱‌میلیون دلار، میانمار ۵/۱میلیون دلار، نپال ۱۶‌میلیون دلار، پاکستان۳۴۲‌میلیون دلار و سری لانکا ۱۹۷‌میلیون دلار.