واگذاری سهام بانک‌های دولتی تا پایان سال مستلزم اظهارنظر سازمان حسابرسی و تعیین تکلیف صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها است. دکتر حمید پورمحمدی، معاون امور بانک‌، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، به ایسنا گفت: سازمان حسابرسی باید درباره حساب‌های مالی بانک‌ها اعلام نظر کند و در صورت تحقق این امر، شکل دیگری در واگذاری بانک‌های دولتی در بورس وجود ندارد.

وی افزود: مساله مطالبات معوق بانک‌ها از دولت و مشتریان نیز در حال برطرف شدن است؛ با اجرایی شدن لایحه اصل ۴۴، طی یک برنامه زمان‌بندی شده بدهی‌های دولت به بانک‌ها بازپرداخت می‌شود و با آغاز طرح رتبه‌بندی مشتریان بانک‌ها هم روند دریافت طلب‌های بانک‌ها تسهیل خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد درباره آخرین پیشرفت‌های طرح رتبه‌بندی مشتریان بانک‌ها گفت: شرکت رتبه‌بندی و اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها کار خود را به صورت محدود آغاز کرده و تمامی نرم‌افزارها و دانش فنی مورد نیاز برای این کار فراهم شده است اما برای بهره‌گیری از این نرم‌افزارها به یک بانک جامع اطلاعاتی درباره مشتریان بانک‌ها نیاز است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این مرحله از کار هم به اتمام برسد.